Pagina 1 van 1
Een paar Mankemente
Geplaatst: 14 mei 2007 11:34
door A35-WousH
Ey ik heb nu sinds 2a3 maande een Tomos a35 met een a5 blok maar t probleem is dat hij Niet meer goed stoinair loopt tenzij ik me statoinair schoef bijna helemaal er in scchoef wat ken hierby et probleem zijn hij trekt overigens geen valse lucht en der is nog een probleem hij maakt een HEEL erg Takkend geluid alsof er iemand met een moersleuter tegen de carter aan tikt en als ik wil starten maakt die ook wel heel erg hard getak maar als ik dan meer gas geef is dat weg maar dan heb ik nog wel het takkende geluid wie kan me der by helpen want ik word er een beetje gek van
Geplaatst: 14 mei 2007 11:53
door TQ Rider
Dat geluid is wel vreemd misschien keertje je blok ophalen. En misschien is je sproeier verkeerd Waar door hij niet stationair loopt.
Geplaatst: 14 mei 2007 13:03
door A35-WousH
ik denk zelf niet dat het echt aan de sproeier licht want een maand geleden liep die wel lekker statoinnair maar het blok is er af geweest en daarna pas kwam dat ie nie meer lekker statoinnair liep ma als ie rijd, rijd ie wel een heel stuk lekkerder dan eerst
en wat bedoel je met ophalen?
Geplaatst: 14 mei 2007 13:50
door Bram112
Openhalen
Geplaatst: 14 mei 2007 17:55
door shadowranger
Uitgelopen small-end lager op de pistonpen. Waarschijnlijk ook het big-end versleten. Wordt een revisiebeurt.
Geplaatst: 14 mei 2007 21:39
door A35-WousH
na daar zit ik niet echt op te wachten en kan dat dan ook dan binnen een korte duur merken???
Geplaatst: 14 mei 2007 21:44
door shadowranger
Vaak wordt het takkende geluid veroorzaakt door 1 of meerdere lagers in de motor/ versnellingsbak. Ook kan het zijn dat de 1e versnellingskoppeling dit geluid veroorzaakt, maar als je gas geeft moet het weg zijn.
Je zegt dat je de motor eraf hebt gehad en daarna niet meer lekker loopt sinds je deze weer hebt gemonteerd. Trek je niet ergens valse lucht als je je stationair schroef helemaal moet indraaien? Of is je sproeier losgetrilt? Heb je iets veranderd tijdens die motordemontage?
Geplaatst: 14 mei 2007 22:14
door A35-WousH
ja me gevoel zeg wel dat het de 1e koppeling is en als ik ga geef is het ook so goed als weg maar der is niets gedaan aan de *motor, en de carbrateur heb ik helemaal nagelopenn en valse lucht weet ik wel zeker want heb k ook alemaal nagelopen dus waarschijnelijk ist de koppeling of die lagers
Geplaatst: 15 mei 2007 10:32
door A35-WousH
pistonpen dat toch ook een lagerop je drijfstang of zit ik verkeerd
Geplaatst: 15 mei 2007 10:47
door Sjaan
je naaldlager aan het einde van de drijfstang is een lager, de pistonpen is er om te zorgen dat je krukas de zuiger uberhaupt meeneemt

Geplaatst: 15 mei 2007 13:00
door A35-WousH
ene waar zit ie dan precies?? en waar zit de de big-end en de small end
Geplaatst: 15 mei 2007 16:26
door Volty
de pistonpen is het busje wat door je zuiger heen gaat en zo je zuiger met je krukas verbindt en tussen je zuiger en krukas zit nog een drijfstang en daar zitten 2 gaten in met lagers het grote gat zit aan de kant van de krukas en is het bigend het kleine gat zit aan de zuigerkant en heet smallend snap je het een beetje nu
Leest lekker he? Gebruik in het vervolg alsjeblieft leestekens..
Geplaatst: 15 mei 2007 20:13
door A35-WousH
oke, hartstikke bedankt en ik zal in vervolg wel leestekens gebuiken:P.