Pagina 1 van 1
tikken en opvoeren
Geplaatst: 12 jun 2007 23:57
door J1
hey, ik heb een vaag tikkend geluid in m'n blok, ik ga dus binnenkort eventjes m'n blok splitten en kijken wat het is, ik denk dat het vraagtekenveertje gebroken is ofzo.
maar kan ik nog wat dingen opvoeren terwijl ik m'n blok open heb liggen? ik zou graag wat sneller optrekken en mischien wat hogere top, het mag best wat geld kosten.
ik heb nu:
65cc
15/15 dellorto
standaard luchtfilter
endy reverse
doppler powerbox
Geplaatst: 13 jun 2007 07:29
door Sitt
carters opmaat maken, krukas opvullen, koppelingsveren inkorten
Geplaatst: 15 jun 2007 09:57
door Sleutelaar
cilinder tunen(uitlaat poort is vaak al genoeg)
zuiger tunen
heb je al bromkop die afgevlakt is?
groter spruitstuk? ik neem aan dat je nu 12mm hebt, gewoon mina horizontaal 20mm spruit ofso of 15mm.
powerfilter
ontsteking vervroegen?
Geplaatst: 15 jun 2007 11:33
door IxilTomos
"gewoon" mina 20mm.. komt wel wat bij kijken, hoor.. is niet een twee drie gepiept.
Je kan ook nog je kop afvlakken, hier is een how-to over.
scheelt wel dik in trekkracht:)
Geplaatst: 15 jun 2007 12:55
door J1
aah oke dankje

kop ga ik binnenkort idd maar eens afvlakken, ik heb al 15mm spruitstuk erop, is er ook een how-to over cilinder/zuiger tunen?
Geplaatst: 20 jun 2007 00:11
door snelheidsduivel
cilinder tunen(uitlaat poort is vaak al genoeg)
zuiger tunen
heb je al bromkop die afgevlakt is?
groter spruitstuk? ik neem aan dat je nu 12mm hebt, gewoon mina horizontaal 20mm spruit ofso of 15mm.
powerfilter
ontsteking vervroegen?
Hoe moet je ontsteking vervroegen ??????
Geplaatst: 21 jun 2007 17:21
door J1
ja dat zou ik ook wel willen weten opzich,
trouwens het is behoorlijk erg gesteld met m'n brommer, ik word er nu uitgereden door een standaard tomos met alleen een homoet erop terwijl ik 65cc airsal heb

Geplaatst: 21 jun 2007 22:11
door freak
onsteking vervroegen!
dit wil alleen als je een normale vliegwiel onsteking hebt.
geen electronische,daar wil het nietbij.
een tomos onsteking draaid links om,bij een puch of ander merk is dat rechtsom.
als je de bougie er uit draaid en een schroeven draaier in dat gat steekt kun je door aan het vliegwiel te draaien het bovenste dode punt van je zuiger vinden.
als de contact punten open gaan vlak voordat hij op z,n bovenste punt is heb je voor onsteking.
gaan ze pas open als ie de dode punt voor bij is heb je na onsteking.
je kunt door de onstekings plaat te verdraaien je onstekings tijdstip veranderen.
ik hoop dat het nu duidelijk is wat voor en na onsteking is.
ps:als je er uit gereden word door een standard tomos,dan zou ik de zuigerveren us na kijken,en je uitlaat.
als je geen trek kracht meer hebt dan zijn je zuigerveren op ,of je koppeling is schoon af.
een ander oorzaak kan zijn dat je uitlaat verstopt zit dan word ie ook traag met jou 65cc.
Geplaatst: 22 jun 2007 11:48
door J1
aah kijk hier heb ik wat aan, dankjewel
ik zal het vandaag allemaal fff na gaan checken
Geplaatst: 22 jun 2007 19:54
door shadowranger
onsteking vervroegen!
dit wil alleen als je een normale vliegwiel onsteking hebt.
geen electronische,daar wil het nietbij.
Hey freak, leg dat
rood geschreven deel eens uit. Waarom zou je volgens jou elektonische ontsteking niet kunnen vervroegen?
Je kan een elektronische ontsteking wel degelijk vroeger zetten. Gewoon de grondplaat verdraaien tussen de twee merkstrepen in het carter. Dat doen veel snorders hier.
Geplaatst: 22 jun 2007 22:02
door freak
een electronische onsteking heeft geen contact punten,om dat goed af te stellen moet je weten wat je doet.
daarom zeg ik dat dit niet wil,dat lijkt me verstandiger.
Geplaatst: 23 jun 2007 12:26
door Paul123
Er zijn inderdaad 2 strepen in je carter, boven is brom, onder is snor. Als je de grondplaat naar brom verdraait is je ontsteking vervroegd. Stel hem wel even goed af natuurlijk, je wil niet een te vroeg vonkende ontsteking.