Pagina 1 van 1

onsteking

Geplaatst: 11 jul 2007 13:04
door mike007
1. welke soort onsteking heb ik en hoe krijg ik hem dan vervolgens open?
zie plaatje: Afbeelding

2. nog een vraagje: ik heb nu achter tandwiel 28 liggen,(snor) maar op zijn top maakt ie volgens mij overtoeren dus welk tandwieltje is aan te raden om er op te doen?

3.op zijn top(45) begint ie te ratelen en ook als ie stationair loopt en ik iets gas geef begint ie vervolgens weer te ratelen.Hier een geluid van hoe het klinkt(beetje fel omdat ik het heb gemaakt met telefoon).

http://www.123video.nl/playvideos.asp?M ... 74754&So=0
wat zou dit kunnen zijn?
meschien teweinig olie op een plek, heb namelijk sinds dat ik hem heb gekocht nog nooit de olie vervangen.
ik heb er laatst ook een bromkop er opgezet, zou dat het meschien kunnen zijn?

alvast bedankt voor antwoorden van deze vragen.

Geplaatst: 11 jul 2007 14:35
door Mr.Dar-Q
1. Elektrische ontsteking, achter het vliegwiel dat je ziet zit de grondplaat, vliegwiel haal je eraf met een vliegwieltrekker (hebben ze bij de fietsemaker wel) of heel stevig vasthouden en met een ratel losdraaien (of zuigerstop)

2. 26 dan lijkt mij

3. ja je zou ff kunnen checken of er nog in zit, weet niet of het daardoor komt

Geplaatst: 11 jul 2007 21:42
door Tomosje-88
ik heb ook zo'n vliegwiel, maar wat is dat dan zo'n electrische ontsteking? dat ie electrisch start?

Geplaatst: 12 jul 2007 11:44
door mike007
nee dat heeft niks met electrische start te maken.
wat een elektrische onsteking is weet ik ook niet precies, maar als je de zoek functie gebruikt dan moet je daar wel zien achter te komen.

Geplaatst: 12 jul 2007 15:38
door dodo
je hebt een elektronsiche ontsteking.
dit houd in dat die alleen spoelen erop heeft zitten en geen contactpunten.

Geplaatst: 13 jul 2007 15:47
door skipper
mij is hier altijd gezegd als het ratelt is het 9 van de 10 keer de koppeling, als ik jou was zou ik dat ook nog is even kijken, of je vliegwiel moet heel stroef gaan dan weet ik het niet

Geplaatst: 13 jul 2007 16:19
door mike007
dat ratelprobleem heb ik als het goed is opgelost, heb er namelijk nieuwe olie ingegooid en het geluid is weg :lol: gelukkig..
maar die onsteking, waar is het aan te raden om die grondplaat op te zetten.
(zo laten staan op snor - in het midden zetten - op brom zetten - of net zolang uitproberen totdat hij goedloopt?)
Heb nu stnd snor met bromkop en Technigas loopt ong. 50

Geplaatst: 13 jul 2007 17:34
door Paul123
Zet hem gewoon op brom.

Geplaatst: 14 jul 2007 16:53
door Orio
Ja, op brom zetten. Dat geeft minder vibraties en dan loopt de motor mooier.
Het vliegwiel heb ik er zelf afgehaald met een beetje wrikken maar het is veel beter om een vliegwieltrekker te gebruiken om beschadigingen te voorkomen.

Geplaatst: 16 jul 2007 12:38
door mike007
dus als ik hem eraf haal met een vliegwiel trekker(heb toch geen ander gereedschap nodig dan alleen imbus,steeksleutel schroevendraaier) dan krijg ik dit te zien? en dan kan ik hem gwn makkelijk verplaatsen? Afbeelding

Geplaatst: 16 jul 2007 16:01
door skipper
met een kruisschroevendraaier beetje losjes draaien die schroeven van de grondplaat, niet eraf dat is niet nodig, en dan de kant op draaie die je wilt, in jou geval dus naar rechts totdat je op het streepje komt (bovenste).

Geplaatst: 17 jul 2007 12:24
door mike007
ok, bedankt, ga meteen vandaaf ff vliegwieltrekker halen en onsteking instellen.
ik weet dat als je je onsteking op brom zet dat ie meer toeren kan maken, dus rijdt ie harder, maar trekt dan ook sneller op of heeft et daar helemaal niks mee te maken?