Pagina 1 van 1

schroeven carterkap

Geplaatst: 12 jul 2007 10:48
door joosthoogduin
Ik heb een vraagje,
ik zat laatst ff onder me blok te kijke enzo en toen zag ik opeens dat er een paar van die schroeven/bouten (hoe je ze ook wil noemen) op het carter miste!!!
Ik denk dat dat ook de oorzaak is dat er af en toe wat carterolie uitlekt???
Weet iemand wat die maat daarvan is?? of kan ik er gewoon een paar halen bij de bromboer???
en die anti-lek ringetjes ( pakkingen heet het gelofik) bij het aftapkraantje enzo, kan ik die hergebruiken of is het handig ze te vervangen omdat ze nu toch al lekken??? zijn dat ook speciale die ik bij de bromboer moet halen????

Geplaatst: 12 jul 2007 11:51
door mike007
maak er anders een foto van.
dan kunnen we precies zien over welke bouten het gaan.
en in het tomosboekje staat dat je bij elke olievervangingsbeurt die ringetjes moet vervangen, dus... is het wel verstandig denk ik om die te vervangen als je tomos soms wat olie lekt.

Geplaatst: 12 jul 2007 12:14
door Mr.White
inbusbouten bedoelt ie, dat kan ook de oorzaak zijn. maar het kan ook je pakking zijn.
of die bout, dat moet je maar ff bekijken.

Geplaatst: 12 jul 2007 15:40
door dodo
zijn gewoon standaard maten kan je overal halen.
haal gewoon ff eentje los weetje wat voor je mee moet nemen

en die rubberen ringen kan je ook overal halen hoef je niet speciaal naar de bromboer voor.
je kan naar de bromboer toe om het te vragen maar je kan het ook bij praxis hale oid.
rubberen ring wel vervangen.

Geplaatst: 12 jul 2007 15:45
door flopper
Ja...
Over de imbusschroeven, neem er eentje mee naar een ijzerzaak bromboer of id die dingen zijn overal tekoop.
Je zegt dat er olie lekt bij de aftapmoer dan is het wel handig als je een nieuw afsluitringetje koopt bij de bromboer.
Als er ook nog is olie tussen je carters vandaan lekt zal je de carterpakking ook moeten vervangen.
Als het goed is is hier je probleem mee opgelost.

Geplaatst: 12 jul 2007 22:02
door joosthoogduin
Het zijn idd die imbusschroeven, ik ga deze week nog wel ff langs om een paar schroeven te halen als ze daar niet zo duur zijn, en een zooitje van die afdichtingen en dan haal ik voor de zekerheid ook wel zon carterpakking en een nieuw ringetje halen. en wat nieuwe olie natuurlijk.

Bedankt voor de antwoorden

Joost

Geplaatst: 12 jul 2007 22:33
door shadowranger
Even een aanvulling, de bout middenonder je carburateur (bij een rechtse uitvoering) is langer dan de anderen. Allemaal zijn ze M6 en de lengte is ongeveer 30 mm (gemeten vanaf de kop, dus draadlengte). De langere weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar die zul je waarschijnlijk niet missen.

Als je RVS uitvoering neemt, blijven ze mooi. Je kan ook gewoon gepassiveerde bouten nemen (de "normale" uitvoering), die zijn goedkoper.

Geplaatst: 13 jul 2007 11:34
door Vuile Beunkoe
doosje van 25 RVS imbus m6 bouten kost niet zo heel veel, heb ze toen wel via een groothandel bij de rest van men bestelling gedaan, maar echt de moeite waard. Geen last meer van dol draaien, het blijft mooi.