Pagina 1 van 1
cilinder vlakken
Geplaatst: 26 sep 2007 18:43
door Renault
vraagje,
als ik mijn cilinder kop ga afvlakken, tot hoe ver moet die dan,
en moet je dan ook een grotere sproeier of iets dergelijks nemen.
heb gezocht maar niks gevonden, misschien beetje noob vraag, maar zo heel veel ballen heb ik er ook niet van
dank!
Geplaatst: 26 sep 2007 19:00
door tomos4ever
http://www.tomosforum.nl/tutorials/opvo ... maken.htmlkan je heengaan daar staat het duidelijk beschreven
maar als je nieuw wilt kopen kan je zelf wel bij een brommer zaak een puch HD kop kopen voor iets van 40 eurie(ongeveer)
Geplaatst: 26 sep 2007 21:54
door snor_tomos90
Haal zoveel mogelijk weg, totdat er nog maar een klein randje overblijft. Af en toe met water het schuursel wegspoelen.
Wat is het nut eigenlijk van zown kop dan ?
Geplaatst: 26 sep 2007 21:57
door keesos
krijg je kleinere verbrandingsruimte = meer compressie en dat betekent meer trekkracht....
Geplaatst: 01 okt 2007 12:14
door C. van Klaveren
Geachte forum lezers,
Ter algemene info, mijn ervaringen.
Ik heb ook de Snorkop afgevlakt. [Met een grote vlakschijfband machine, ben je snel klaar. Daarna 10 min. geschuurd met olie en waterproof schuurpapier op een vlakke ondergrond]
Het geheel zover geschuurd (met de mach.) totdat de zwarte coating half weg was.
Toen bij moeders op haar Snormos geplaatst. [WEL MET DE KOPPAKKING ER TUSSEN, anders slaat de zuiger tegen de kop aan]
Resultaat: (in ons geval) Hij was wat sterker en hij liep 1 Km harder.
Ter vergelijking heb ik toen een HD-kop van de Bromsnor er op geplaatst.
Resultaat: Hij was werderom weer sterker en hij liep 3 Km harder.
Daarna de afgevlakte Snorkop terug geplaatst.
Het moet tenslotte niet zo zijn dat moe van bijna 60 mij er uit gaat rijden. Ze heeft al plezier genoeg als ze zo af te toe de jongelui bijhoud.
Maar to the point:
Met een afgevlakte Snorkop bereik je wel resultaat, maar nooit zo goed als met een Originele Bromkop.
En: Met de Bromkop kan je zonder koppakking rijden.
Tot genoegen geinformeerd
Geplaatst: 01 okt 2007 17:12
door canaQ
Omdat mijn cilinder nu toch uit elkaar ligt, zat ik erover te denken om ook mijn kop af te vlakken (ik hou wel van een beetje meer trekkracht met mijn Tomos). Maar nu ik mijn kop heb bekeken, zitten er kleine hoekjes om de verbrandingskamer (dit is natuurlijk altijd zo). Maar ik heb gezien dat die bij mij al erg dun zijn, en ik weet niet of dit dus standaard is, of dat hij al afgevlakt is. Hoe dik zijn deze randjes ongeveer bij een standaard cilinderkop?
Geplaatst: 02 okt 2007 09:15
door Orio
Ik dacht 1-2 mm ongeveer. Ik vond het ook niet veel toen ik ging afvlakken. Heb er ook wel een beetje spijt van omdat het geluid ook veranderde. Mijn snor knettert nu wat meer en het verschil in trekkracht is minimaal. Een andere carb is een betere oplossing.
Geplaatst: 02 okt 2007 16:18
door canaQ
Ik begin nu een beetje te twijfelen of ik het zou doen of niet. Want ik heb op een aantal plekken gelezen dat ze wel degelijk verschil merken in trekkracht, en ergens anders lees ik weer dat het verschil minimaal is.
Geplaatst: 02 okt 2007 17:03
door snor_tomos90
Ik ben van plan om gewoon 1 bij de brom boer te kopen, heb je tenminste ook geen last ervan als hij valse lucht geeft.
ben je zeker tenminste van je zaak
