Pagina 1 van 1

frame nummer

Geplaatst: 07 okt 2007 18:56
door Tomosje-88
als je tomos word geschouwd, kijken ze dan ook hoe ie loopt? mijn frame nummer is trouwens onleesbaar en kan nog net lezen wat er op me balhoofdstel staat. kunnen ze er mischien een nieuw nummer in persen of drukken> :?

Geplaatst: 07 okt 2007 18:59
door Thomazzi
Bij de nieuwe keuringen zijn ze der heel miereneukerig over, bij brommers en bij snorbrommers moeten ze precies 25 en 45 lopen, en je frame nummer moet in alle gevallen GOED leesbaar zijn, anders krijg je geen kenteken en heb je die 150euro weggegooit, kan je ook ff foto's maken van je framenummer?
Dan kunne we ff kijken of ie nog wel goed leesbaar voor ons en voor de mensen bij de rdw is.. :wink:

Geplaatst: 07 okt 2007 19:02
door Tomosje-88
is het niet. bij me balhoofdstel zijn er van de 5 nummers maar 2 goed cihtbaar en het nummer boven me blok op me frame is weg :cry:

Geplaatst: 07 okt 2007 19:05
door keesos
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/164 zoals je kunt lezen gaan ze als de nummers onzichtbaar zijn geworden, de identiteit van de brommer vaststellen en dan kun je alsnog kenteken krijgen.........

Geplaatst: 07 okt 2007 20:35
door Tomosje-88
welk deel ervan precies keesos? :oops:

Geplaatst: 08 okt 2007 10:27
door Volty
Is het zo moeilijk om die tekst even door te lezen?
Identiteitsonderzoek vooraf.
Om gesjoemel uit te bannen geeft de RDW pas een kenteken als de identiteit van je brommer is vastgesteld. Als de identiteit niet meteen kan worden vastgesteld volgt een onderzoek. Zo’n onderzoek wordt altijd gehouden als een brommer ter keuring wordt aangeboden die uit verschillende chassisdelen is samengesteld of bij invoer uit het buitenland. Is de identiteit niet vast te stellen dan volgt een politieonderzoek. Dat kan eventueel leiden tot inbeslagname en vernietiging van de brommer.
Voor een brommer met typegoedkeuring:
De brommer heeft een NL of EU typegoedkeuring en is het in gebruik genomen voor 01/09/2005. Je moet het bouwjaar van de brommer middels documentatie (aankoopnota of dealer/importeur gegevens) aantonen. Hij krijgt een kenteken als de herkomst duidelijk is en als hij voldoet aan de actuele technische en veiligheids eisen.
Keuring op: maximum snelheid, geluidsnivo, banden, remmen en verlichting. Aanwezigheid van werkende claxon, spiegel, en richtingaanwijzers is verplicht
Waar zijn die keuringsstations?
Regio noord: Almelo, Arnhem, Heerenveen, Groningen, Zwolle
Regio west: Amsterdam, Nieuwegein, Schiedam, Waddinxveen, Zwijndrecht
Regio zuid: Den Bosch, Elsloo, Roosendaal, Rijen, Veldhoven, Venlo

Wat voor documenten heb je bij keuring nodig?
Geldige legitimatie (NL rijbewijs of NL pas en afschrift basis administratie).
Als je na de keuring langs de douane moet (invoer) moet je ook je sofinummer tonen.

Hoeveel kost het en waar en hoe moet ik betalen?
De keuring (met het kentekenbewijs) kost € 89,50 Het tenaamstellings bewijs (leges) € 9,= Direkt na keuring met cash of pin aan de balie te betalen.
Zo steek je nog eens wat op van die organisatie bij het RDW..

Geplaatst: 08 okt 2007 15:45
door Tomosje-88
ja, doe maar niet zo bij de hand hoor. tog bedankt :shock:

Geplaatst: 08 okt 2007 16:01
door Volty
Tja, je krijgt informatie aangeboden en vervolgens heb je geen zin om het te lezen. In mijn ogen klopt dat ook niet helemaal ;)