Pagina 1 van 1

Koppeling

Geplaatst: 11 okt 2007 10:35
door TTpowah
hoe kan ik kijken of mn koppeling aan vervanging toe is? Gerne zou ik alle details willen weten waar ik op moet letten als ik het weekend me kapje open maak. Verder wat kan ik meteen na-lopen als ik dat deel van me blok open heb? me blok loopt namelijk niet lekker nu. ik hoor mn zuiger veren keihard alsk stationair loop. en als ik hoog toerig in mn 1e versnelling zit gaat me blok schokken en raar doen ed. Wat ken ik allemaal dus vervangen? Kosten? andere dingen die ik meteen kan bekijken als ik mn blok er toch af heb/open heb

Alvast bedankt.

Geplaatst: 11 okt 2007 12:13
door Bram112
Hee!
Je kunt kijken of je koppelingssegmenten aan vervanging toe zijn. er zit als t goed is een laagje kurk op en als dat weg is kun je ze beter vervangen.
Ze zijn wel aardig prijzig, ik dacht iets van 15 euro en je hebt er 6 nodig geloof ik.
En wat bedoel je met het horen van je zuigerveren?

Geplaatst: 11 okt 2007 16:18
door TTpowah
verder dingen die ik kan bekijken als ik mn blok open heb? EN is het echt kurk wat erop hoord te zitten. zo niet is dit erg?

edit: misschien iemand fotos van een NIET goeie koppeling en een GOEIE koppeling met opmerkingen? zou fijn zijn en je zou er iemand reuze blij mee maken

Geplaatst: 11 okt 2007 16:30
door flopper
dit is een gare koppeling, hier zie je nog maar een klein stukje kruk ertussen zitten ong. linksonder

Afbeelding

een nog goede koppeling heeft tussen het koppelingshuis en de segmenten nog wel kurk zitten.

nu blij?

Geplaatst: 11 okt 2007 16:32
door TTpowah
misschien een nub vrag. Maar dit zie je zodra je je blok open heb? of jij heb je koppeling al los gemaakt ofzo(koppelingshuiseraf?) ? Dat kurk zit rondom HEEL de koppeling?

Geplaatst: 11 okt 2007 17:31
door vdWal
dit zie je zodra je de kap eraf hebt, mijn tip is vervangen, je kan wel wachten tot het kaal is maar het moet zowieso worden vervangen als je weer goed rijden wil :wink:

Geplaatst: 11 okt 2007 22:59
door TTpowah
denk dat et door me blok olie komt. OMFG
het hoord doorzichtig beetje te zijn
Ik liet het eruit lopen. was pikkie en pikkie zwart o/
Hoe kan ik horen/weten/testen of mn vraagtekenveertje kapot is? zonder alle vertandingen eruit te halen en te kijke?

Gr

Geplaatst: 11 okt 2007 23:15
door Robert71
Volgens mij kun je het horen als de brommer uit is en je achteruit rijd met de brommer als je vraagtekenveertje kapot is hoor je de motor een beetje "happen"

Geplaatst: 12 okt 2007 06:21
door vdWal
je kan zonder je vertandingen eruit te halen het eigenlijk al zien op de middelste as achteraan, weet niet zo goed hoe ik het uit leggen moet.

en over de olie die is bij mij ook altijd zwart ;)

Geplaatst: 12 okt 2007 07:49
door Bennie
als jou was zou ik even kijken of 2de versnelling ook aan vervanging toe is 9 van de 10 keer is dat niet nodig omdat de 2de veel minder hard slijt :oops:

Geplaatst: 12 okt 2007 09:20
door Volty
misschien een nub vrag. Maar dit zie je zodra je je blok open heb? of jij heb je koppeling al los gemaakt ofzo(koppelingshuiseraf?) ? Dat kurk zit rondom HEEL de koppeling?
...

Haal dat ding nou uit elkaar! Dat bespaart een hoop moeite en tijd, en zo zie je met enig logisch nadenken veel sneller of iets kapot is, dan wanneer wij hier allemaal zitten te brainstormen over wat er allemaal stuk ZOU kunnen zijn.

Geplaatst: 13 okt 2007 12:39
door J1
denk dat et door me blok olie komt. OMFG
het hoord doorzichtig beetje te zijn
Ik liet het eruit lopen. was pikkie en pikkie zwart o/
Hoe kan ik horen/weten/testen of mn vraagtekenveertje kapot is? zonder alle vertandingen eruit te halen en te kijke?

Gr
kijken of je ergens losse stukjes ijzerdraad in je carter vind. en als je brommer schokt bij het overschakelen is het eigenlijk wel zeker dat je een nieuw vraagtekenveertje nodig hebt. maar om het zeker te weten zal je tog je koppeling helemaal los moeten maken