Setup lijstje :
Polini 65cc, licht getuned
Puch 65cc HD kop, licht gepolijst
Polini zuiger B kop, licht gepolijst en bewerkt voor beter smering
Denzo race bougie hittegraad 10
Rode champion bougie dop
Minarelli spruitstuk pas gemaakt
19mm Dellortho black edition
Sproeier 110
Gasnaald 2e van boven
Luchtschroef 2 slagen open
1e versnelling trekveren koppeling, omega 45% veren en speciale voering
2e versnelling KTT segmentjes, veer iets ingekort
*standaard ontsteking ( HPI komt er binnenkort op )
Yasuni city 16, voledig ontgrenst
VTW 28
ATW 24
Update 17-11-09
Eventjes wat dingetjes aangepast op aanwijzingen van Paul123. Zuiger heb ik nu bewerkt voor betere smering, het membraam is bewerkt ( spijltje er tussen uit ) en alles ff goed afgewerkt .
Pics:
Update 09-11-09
Heb onderhand het polini blok van thom overgekocht . Had dat blok helemaal zelf in elkaar gezet en vond dat ding zo prachtig lopen ik dagt die moet ik hebben . Ook gelijk M-stuurtje erop en tandwiel 24 achter. De top licht ergens rond de 90 . Hier iig wat foto's
Koppelingskiller?
Probleem is nu trouwens opgelost . Zit een trekveren koppeling in met eigen voering . HPI komt er een deze dagen op .
Update 15-10-09
HPI vandaag binnen gekregen en gelijk erop geknalt natuurlijk . En na ff kutten was ie aan de loop. En na nog ff kutten goed aan de loop . Morgen of van het weekend komen er filmpjes en foto's . Is nu te donker en ik ben te moe .
Update 05-10-09
Buitenfoto's op verzoek van tomos 70cc
Update 02-10-09
Hij is bijna af . Moet alleen nog een kabbelgootje spuiten+monteren en kabels beter wegwerken. En dan de yasuni spuiten en omlassen .
Update 24-09-09
Gister en vandaag ff gebuffeld samen met jeremy en nu is alles klaar . Onderpoten worden morgen waarsch gepolijst en me demper. Mja genoeg gelult piccas .
Update 04-09-09
Na lange tijd maar is begonnen met het uit elkaar halen van de brommer aangezien k het zat was om op een roestbak te rijden . Morgen gaat ie helemaal uit elkaar en mischien al een beetje schuurwerk.
Update 11-07-09
Ik heb er nu een 21mm op zitten rijd best wel leuk maar ben nog bezig met afstellen, en das een grote klote klus .
Hallo allemaal,
Ik dacht ik post even een updatje. Wel nog zonder foto's maar die komen vanavond . Er is onderhand al weet het een en ander veranderd aan mijn brommer. Ik rijd nu namelijk met een olie geveerde voorvork rond dat ding rijd echt zo geweldig . Ik raad het echt iedereen aan. Ook is mijn setup een beetje aangepast want mijn cilinder die er eerst onder zat is helaas meerdere keren achter elkaar warm gelopen..... Hij presteerde nog wel maar niet mee zoals vroeger jammer maar waar Afijn zoals sommige misschien al weten heb ik de oude sprinter ( met het polini zitje ) over gekocht. Hieronder lag een heel net getunede 65cc airsal dus daar rij ik nu even tijdelijk mee rond . Verder ben ik bezig met het ontwikkelen van een wat meer slijtvaste koppeling maar hier horen jullie nog over . Vanavond voeg ik plaatjes bij het praatje .
Bij aankoop
Tijdens het aanpassen van de brum
Nog wat aanpassingkjes
Update 16-06-09
Hallo allemaal,
Ik dacht ik post even een updatje. Wel nog zonder foto's maar die komen vanavond . Er is onderhand al weet het een en ander veranderd aan mijn brommer. Ik rijd nu namelijk met een olie geveerde voorvork rond dat ding rijd echt zo geweldig . Ik raad het echt iedereen aan. Ook is mijn setup een beetje aangepast want mijn cilinder die er eerst onder zat is helaas meerdere keren achter elkaar warm gelopen..... Hij presteerde nog wel maar niet mee zoals vroeger jammer maar waar Afijn zoals sommige misschien al weten heb ik de oude sprinter ( met het polini zitje ) over gekocht. Hieronder lag een heel net getunede 65cc airsal dus daar rij ik nu even tijdelijk mee rond . Verder ben ik bezig met het ontwikkelen van een wat meer slijtvaste koppeling maar hier horen jullie nog over . Vanavond voeg ik plaatjes bij het praatje .
Laatst gewijzigd door Joos...92 op 06 jun 2009 10:24, 9 keer totaal gewijzigd.
@ tosser is 150 euris vond ik nog wel meevallen eigenlijk en das dus schuren en dan parelmoer spuiten.
@ givano ik weet nog nie skr of ik die techno ga kopen ik krijg eerst ff van een vriend zijn techno uitlaat om te proberen en dan als ik vind dat ie btr loopt koop ik er zelf een maar dan zeg ik het wel ff
Niks verkeerd hoor, maar net werd gevraagd ofdat je interpunctie (punt.komma,vraagteken?enz.) wilt gebruiken . Dat leest wat beter voor mede forummers .
Maar even over de brommer ziet dur niet verkeerd uit, alleen die ninja stickers zou ik eraf halen en tomos op zetten .
Wat moet je met een brommer als je er (wettelijk gezien) nog niet eens op mag rijden?
Naja, wel redelijk ding...
Hoezo mag hij er wettelijk gezien nog niet op rijden, hijs waarschijnlijk wel 16 . Of heeft hij nog geen rijbewijs?
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Nja, ookal is ie 16, dan mag ie er wettelijk nog steeds niet op rijden (65cc -> houd zich niet aan de verzekerings afspraken -> niet verzekerd -> verboden om mee te rijden, enz )
Ik dacht dat als je een gemotorisserd voertuig wilt besturen dat je daar automatisch een rijbewijs voor nodig hebt, bij brommers is dit dus: Rijbewijs AM!
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen
@ Renault : Sorry van het niet gebruiken van interpunctie, zal het nu wel doen . Maar die Ninja Stickers is niet mijn idee die zaten er al op . Na het spuiten laat ik hem ( denk ik ) gewoon blank.
@ Tosser: Net alsof die van jouw wel wettelijk goed is.
@ Tomos4ever: Ja sorry van de kleur ( camera doet beetje vaag ). Maar de kleur is Ninja groen. Hij rijd nu tussen ongeveer 65, maar ik heb er nu ff geen kilometerteller opzitten ( had digitale maar is gejat ).
@ IxilTomos : Ja ik ga er dus een techno terugloop op doen of adviseer jij iets anders ?
@ TomosTuningWassenaar : Ja ik vind het zelf ook niks dus die laat ik er lekker af na het spuiten.
Als je echt een goede uitlaat wilt voor je setup zou ik een homoet uitlaat kopen, deze kan je vinden op de onderstaande website.
Met deze uitlaat zal je ongeveer ± 80 rijden met 65cc, 15/15 caberateur/spruitstuk en 26-24 vertanding.
Kijk voor meer inspiratie in het post-je-setup-topic.