Pagina 1 van 3

Het poortenmap topic

Geplaatst: 21 jun 2008 18:56
door Ingmar.
Sinds meer mensen hun cilinder willen tunen lijkt het mij wel leuk om je poortenmap te posten van je getunde cilinder :mrgreen:

Geeft graag een duidelijke tekening met goede maten enzo.
En zeg ook om welke cilinder het gaat.

ik trap wel af met men getunde airsal 50cc
niet helemaal symetrische maar zeer redelijk voor de 1e keer al zeg ik het zelf :mrgreen:

Afbeelding


Hier alle cilinders:

50cc airsal Getuned --> NL>INGMAR<NL
65cc airsal Max Getuned --> NL>INGMAR<NL
65cc airsal Getuned --> PimW

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 21 jun 2008 19:01
door PimW
Afbeelding

Airsal 65cc

Blowdown van 30.3 met een uitlaatpoorttiming van 186 graden.
Spoelpoort timing: 125 graden.

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 29 nov 2008 12:55
door Ziggys91
paar ouwe, heb al wat betere nieuwe liggen maa rmoet ik nog even fotootje van maken bij die ik nu heb heb ik ook de timingen enzo erbij
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 15 feb 2009 13:53
door Ingmar.
Afbeelding

Afbeelding

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 24 jan 2010 19:12
door tomos-racer
oww bedankt dat begint er op te lijken :P maar heeft messchien iestwat duidelijkere mappen met duidelijke maatvoering van standaard gietijzer cilinder :?

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 25 jan 2010 15:55
door tomos
probeer gewoon eerst zelf eens wat te tunen.

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 25 jan 2010 20:55
door tomos-racer
probeer zelf wat te tunen ? en dan me cilinder verneuken:S zo als je dit zegt twijfel ik aan jou kunde van tunen :? ik moet informatie hebben maten enzovoort, ik heb niks aan opmerkingen die nergens op slaan. graag advies van een kundig iemand?

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 26 jan 2010 17:11
door tomos
mijn ding trok toevallig als een tierelier dusja.
en je verneukt niet meteen alles maar je kan ook gewoon even je cilinder bekijken en nadenken.

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 26 jan 2010 22:53
door Ingmar.
mensen mensen mensen tog

discusie voeren ? daar is dit topic niet voor verplaats je een paar topics naar beneden en je komt bij cilinder en carter tuning uit :wink: daar zal deze vraag beter op zen plek zijn

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 26 mar 2010 22:46
door tomos
hallo,

hier is ook mijn nieuwe getunde cilinder,
hij is nog niet helemaal mooi afgewerkt maar dit is het begin. afwerking komt nog.
ik heb hem nog niet getest omdat ik nog geen blokje heb.
hier wat foto's

Afbeelding
poortmap..

Afbeelding
binnenkant cilinder

ik weet alleen niet hoe je de blowdown berekend, dus ik kan niet berekenen of hij laag of hoog toerig is. wie weet hoe je dat berekend?

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 27 mar 2010 00:00
door Ingmar.
gooi die cilinder maar weg en ga een wat leren over timingen enzo :')

spoelpoort 1.5cm hoog laat een hoogte van toprand tot poort over van 28mm
dus een timing van 164gr en spoelers moetn niet hoger dan 33-34 toprand cilinder

nu zal je een blowdown van 5-6 hebben en hoort 25-30 te zijn

een woord?

prutser maarja voor alles is een eerstekeer :wink: zeg het nog eens ga je eerst eens verdiepen in de timingen de theorie

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 27 mar 2010 07:01
door Koeieneus
Ik heb laats voor de gein is een poortmap van een dmp 50cc getekend. Zonder maten want daar vat ik geen fuck van. Na het weekend post ik hem wel.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 27 mar 2010 08:47
door tomos
gooi die cilinder maar weg en ga een wat leren over timingen enzo :')

spoelpoort 1.5cm hoog laat een hoogte van toprand tot poort over van 28mm
dus een timing van 164gr en spoelers moetn niet hoger dan 33-34 toprand cilinder

nu zal je een blowdown van 5-6 hebben en hoort 25-30 te zijn

een woord?

prutser maarja voor alles is een eerstekeer :wink: zeg het nog eens ga je eerst eens verdiepen in de timingen de theorie

ik heb een fout gemaakt met het meten, ik dacht dat je altijd gewoon de poorten op moet meten maar volgens de faq moet je hem van de spoelpoort tot de deck meten, dit heb ik niet gedaan,.

maar kan de uitlaat poort dan niet wat hoger om het te verhelpen?

EDIT: de spoelpoorten in de poortmap zijn fout getekend. in het echt zijn ze anders.

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 27 mar 2010 22:31
door PimW
Maak dan even een goede map, hier heeft toch niemand wat aan?

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 16 okt 2010 21:51
door tomos
ik ben weer even bezig geweest.

ik had nog een 50cc brom cilinder liggen(met standaard een grote inlaat?????)
diameter is 38.50.
ik weet niet of het goed is, moet de blowdown nog berekenen.
inlaat en uitlaat zijn getuned, spoelpoorten zijn zoals ze waren.

cilinder:

Afbeelding

poortmap:
Afbeelding

EDIT: top rand tot spoelpoort moet 38mm zijn ipv 40
top rand tot uitlaatpoort moet 30mm zijn ipv 31.
met een deck van 4mm kom ik op het volgende:

spoeltiming:121.38 graden
uitlaattiming: 169.78 graden.
dus: 169.78 - 121.38 = 48.4.
48.4 : 2 = 24.8.
de blowdown is dus 24.8,
klopt dit?

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 26 okt 2010 18:00
door tomos
niemand?

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 26 okt 2010 18:05
door Danny E
klopt niet

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 26 okt 2010 18:13
door tomostefan
Dan vertel je WAAROM het niet klopt....

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 26 okt 2010 18:14
door Danny E
is het dan zo moeilijk ;p? hint: (48.4 : 2 = 24.8.)

Re: Het poortenmap topic

Geplaatst: 26 okt 2010 18:22
door tomos
is het dan zo moeilijk ;p? hint: (48.4 : 2 = 24.8.)
24.2 dan :') :')

aan zulke antwoorden heb ik niks he :') :')