Pagina 1 van 1
tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 10 okt 2008 21:18
door bartjuh23
is een 65cc/70cc + een snorkop te doen?
dit word me setup:
65/70cc (merk nog niet overuit!) + snorkop
15/15 + gaasfilter
std spruit uitgeboort tot 15mm
twv: 26-24
homoet 4p/bullet
mvg

Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 10 okt 2008 21:21
door adje
Ja dus?
EDIT: 0h ik zag niet dat het een vraag was

sorry
Gewoon bromkopje erop ofzo. Altijd beter.
Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 10 okt 2008 21:22
door Lukos
Zou ik er eerder een afgevlakte bromkop op doen of een puch HD kop.. want hiermee ga je denk ik veel kracht verliezen..
Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 10 okt 2008 21:28
door bartjuh23
ik weet dat je voor meer prestaties een bromkop / eventueel gevlakt erop moet;)
maar zou dat lopen, gewoon goed lopen...? een snorkop
echt extreem hard moet het niet, gewoon netje 70-80
Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 10 okt 2008 21:32
door Erik
kwa vermogen, als jij 75 wil
kan je kiezen
-hard optrekken
-zacht optrekken
nja , dan zou ik het wel weten.
Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 10 okt 2008 21:35
door bartjuh23
uiteraard hard optrekken.. dit gaat niet lukken met snorkop dan?
Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 10 okt 2008 21:42
door Lukos
Nee, beter pak je gewoon een HD kop of afgevlakte bromkop.
Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 10 okt 2008 21:59
door bartjuh23
ja beter.. dat weet ik
maaaaar.. is het mogelijk dat ik gewoon me snorkop hou, of dat dit lekker loopt en toch netjes optrekt.??
het is een snor tomos;) dus hoef niet meteen 90.
maar 70-80 is goed

Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 10 okt 2008 22:40
door sjaakvanvoorschoten
als je niet 90 wil gaan rijden. dan kun je tog het beste een HD kop kopen of een afgevlakte bromkop erop zetten. aleen met afgevlakte bromkop moet je wel oppassen dat dat je zuiger niet tegen je kop tikt.
ik weet niet of die bestaan maar misschien kun je zoeken naar normale 65cc puch kop. voor tomos heb je iid niet.
Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 10 okt 2008 22:46
door TomosTuningWassenaar
ik zou gewoon een afgevlakte bromkop of *standaard bromkop nemen. Altijd gezeik met die hd kopjes.
Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 10 okt 2008 23:50
door Erik
Okee, nou moet je ff goed nadenken. Een tomos gaat NIET 90 met 70cc en 15/15 of 14/12
dat kan gewoon niet. tenzij je cilinder gaat tjune ofzo.
Misschien dat er mensen zeggen bij jou van oh, dan gaat hij gelijk 90 , maar een bromkop/snorkop is geen verschil qua snelheid, alleen qua optrekken.
70cc + bromkop, is dus gewoon 70 - 75 echte kmers
70cc + snorkop, is dus gewoon 70 - 75 echte kmers alleen trek je dan langzamer op
Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 11 okt 2008 14:14
door C. van Klaveren
Geachte lezers dezer,
Ter inleiding: om iets vermogen uit een motor te halen zal je de brandstof eerst moeten comprimeren. En als dat is gedaan moetje het in de brand steken (m.b.v. een bougie) Ik neem aan dat een ieder dat begrijpt, wanneer de brandstof maar een beetje onder druk staat, je ook maar een beetje ontploffing krijgt. Als je nu de brandstof onder een grotere druk zet, krijg je ook een grotere ontploffing. Zo werkt het ook bij cilindertjes met een bepaalde kop er op.
Nu zit het bij Tomos zo: Een Snor heeft een compressie verhouding van 1 : 6 dat wil zeggen dat de inhoud van de kop 6x in de inhoud van de cilinder past. Oftewel 6x zo klein is. En in cijfers 8.33 cc.
Een Brom heeft een compressie verhouding van 1 : 10 dat wil zeggen dat de inhoud van de kop 10x in de inhoud van de cilinder past. Oftewel 10x zo klein is. En in cijfers 5 cc
Als we nu eens over gaan op het simpele rekenwerk.
Als je nu een 65cc pakt en je zet daar een snorkop op (à 8,33 cc) wat is dan de compressie verhouding ?
65 : 8,33 = 7,8 Oftewel 1 staat tot 7,8 (1 : 7,8 )
Neem je nu een Bromkop dan kom je uit op : 65 : 5 = 13 Oftewel 1 staat tot 13 (1 : 13)
En daar mag wel van gezegd worden dat het stevig wordt, die druk. { Een HD-kop normaal is 1 : 10 }
En, dat zag ik ook al staan, als je die Bromkop of die Puch HD kop nog eens een keer af gaat vlakken, meen ik toch dat je nog nooit de formule van een bol ter hand hebt genomen.
.
En als je daar nu de helft van neemt, dan kom je in de buurt van de inhoud van een cilinderkop. Als je dat soort serieuze zaken gaat doen worden dingen vanzelf duidelijker.
Tot zover ff mijn reactie, met vriendelijke groet verblijf ik
Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 12 okt 2008 21:47
door bassie1989
uhmm dat is teminste duidelijk ik wist dus ook nooit wat precies het voordeel was van een bromkop maar ik weet het nu dan wel door de goede uitleg!
ik ga zelf 65cc erop leggen maar eerst met snorkop rijden en later een brom,
mvg
Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 13 okt 2008 11:00
door Gietor
niet zo moeilijk doen, gewoon brom kop hale voor 2 tientjes ofzo en knalle, volges mij loopt dat ding voor geen meter met snor kop.. kan je net zo goed 49cc blijve rijde..
Re: tomos 65/70cc +snorkop
Geplaatst: 13 okt 2008 11:09
door sicktuning
dat ie niet zo moeilijk moet doen en gewoon een bromkop moet kopen is waar, maar met een snorkop kun je ook gewoon rijden je trekt alleen iets minder op