ik wil graag een Tomos kopen, maar kan iemand mij vertellen wat de zwakke en sterke punten van een Tomos zijn.
Hoe stevig is bijvoorbeeld de vork?
Want ik heb al veel scheve vorken gezien.

Voordelen:Hoi,
ik wil graag een Tomos kopen, maar kan iemand mij vertellen wat de zwakke en sterke punten van een Tomos zijn.
Hoe stevig is bijvoorbeeld de vork?
Want ik heb al veel scheve vorken gezien.
Olie op je achterwiel heeft niks met slijtage te maken. Omdat de ketting vet is en draait krijg je kleine spettertjes op het achterwiel. Door het rijden komt er ook zand bij en dit word dan een vette tering zooitje.Dat nadeel van olie op je achterwiel heet ook wel slijtage, en zoals algemeen bekend heeft elk motorblok slijtage.
Dit is dus niet typerend voor een tomos, ik heb ook een puch en heb een paar schakelbrommers onderhouden en ik kan je zeggen dat als sommige onderdelen niet tijdig vervangen worden dat er idd slijtage optreed bij bijvoorbeeld je oliekeerring en dat er dan vet op het achterwiel komt.
Dit lijkt mij een logisch oorzaak/gevolg verhaaltje.
Als jij om de 2 weken je ketting moet spannen dan doe je toch echt wat fout. Dan moet je toch echter de moeren vaster aandraaien he.Ketting spannen om de 2 weken![]()
Dat moet anders kunnen vindt ik, vooral als je een oud dametje bent, een nadeel dus.
hier heb ik nog nooit last van gehad..nadelen
-er is niet nagedacht over het demonteren. bijvoorbeeld als je je cilinder eraf wilt halen, moet je je blok laten zakken of je spruitstuk eraf draaien, omdat je benzinekraantje in de weg zit. en nog wel meer van dat kleine ondingetjes
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten