Na een paar maanden ben ik toch wat gaan sleutelen en ging een tijd lang 65 km/h. En nog weer later heb de originele cilinder lichtbewerkt en ging ik 74 km/h. Zo heb ik een paar maanden gereden tot dit vastliep. Met deze rede heb ik een 65cc cilinder aangeschaft.
Niet heel lang daarna wilde ik een specialere tomos. En wel een orangje met zwarte!
Het frame met stang in de primier.

De(nu nog) witte wielen.

De lak die het moet gaan.

Het frame al een eind op weg met het spuiten.

Ook de zwarte onderdelen zijn bijna klaar.

De wielen heb ik met zwart hemmerite gespoten en er licht een duro band omheen.

Halverwege het opbouwen. Begint al aardig op te schieten

Ook de Leovinci uitlaat is weer netjes gespoten met hittebestendig zwart.

de setup is nu:
65cc DMP
leovinci krul
15 mm kortspruitstuk tuned
15/15 delortho SHA
ori tuned membraam
26-22 tandwielverhouding
82.6 km/h
En dan hier het eind resultaat:

Zo heb ik mijn vorkstabilisator erop zitten:

De rode lijn is de stabilisator.
foto's samen met mijn puch:

Mijn variant van het verlagen van het zadel.

Het zadel zit nu dus achter de orginele bevestiging. De orginele zadelpen is door geslepen. Het losse stukje wordt aan het frame bevestigt en het zadel wordt hier tegen aan gelast.
Om de afstand tussen het frame en het zadel te houden(zodat het zadel niet klem zit op het frame) zit er ook een plaatje tussen.
Ook ik het het probleem met de uitlaat omhanging. Ik heb het zo opgelost:

Update van het vastlopertje:
De zuiger

De DMP cilinder

Gelukig al een nieuwe ook:

Update 7 augustus
Lang lang geleden heb ik eens gezegd foto's van de stabilisator te maken. Zie hier:

Ben ook even aan het spelen geweest <O~

UPDATE 25 november 2008
Weer even een update. Ik heb weer een tijdje met standaard cilinder gereden. Het ging net tegen de 60 km/h aan. Toen kwam het idee op de 65cc DMP te gaan bewerken. Ook om wat tjoen ervaring op te doen voor de sprinter.
Ik wilde de inlaat bewerken zo als dat wel meer gedaan wordt. Ook de uitlaat poort wat hoger, niet breder. Gekeken hoe de spoelers van de cilinder op het carter passen. En dit paste ook niet goed. Dus het een en ander gaan aan passen met de dremel.
Inlaat:

De spoelers in het carter aangepast op de cilinder. Vooral in de breedte.

Het spoelkanaal geflowd op het carter.

En dan de hele cilinder

Ook op alle poorten bevels aangebracht.
UPDATE 26 april.
Ik heb een vastloper gehad. Na demontage van de cilinder en zuiger bleekt dat het pistonveertje er uit is gesprongen. De schade is behoorlijk. Foto's:

En dit vondt ik terug in het carter van het veertje

UPDATE 10 mei.
De nieuwe onderdelen voor het motorblok zijn binnen.

Krukas:

Hij loopt weer als een zonnetje

Het wel is tijd voor een nieuw rubber achter

Ik had ook al een tijdje een brooks zadel in mijn bezit. Deze wilde ik graag op de tomos.
Bevestiging voor de brooks op de zadelpen:

De hele brommer:

Ik lees er niet veel over op het forum, maar ik heb erg last van de originele voetsteunen. Deze komen al snel aan de grond. Ik heb eerst bedacht om de achterkant iets hoger te zetten. Hiervoor heb ik veervervangers gemaakt van 290mm. Dit werkte enige tijd maar later kwam ik hiermee ook aan de grond.
De achterbrug is door de veervervangers vast geworden. Hier zouden dus steuntjes aangelast kunnen worden. Dat heb ik gedaan.
Zo zijn de voetsteunen van mij aan beide kanten:

Steunen van een of andere scooter die ik heb gebruikt:

Aan de achterbrug gehecht:

Nu heeft de brommer geen begrenzingen meer bij sturen. Het volgende probleem is het weg glijden van het voorwiel

Ben beniewd wat jullie nu van de brommer vinden....
Groeten Arnaud