• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tomosrijdt niet

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
8 berichten • Pagina 1 van 1
mc snelle jelle
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor mc snelle jelle » 05 okt 2008 21:57

• Welke model tomos heb je? quadro
    Uit welk jaar komt de tomos ? 2001
    Is het een snor of een brommer? brommer
    Wanneer ontstond het probleem? toen ik naar me werk wou gaan

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?

Wat is het probleem?
als ikme tomos start moet ik vol gas aanhouden hij rijdt maar 10km hard. hij trekt niet op als ik gas loslaat valt hij uit heb me cabaratuer schoon gemaakt wat kan dit zijn.
ik had een snorblok eronder zitten, dus heb ik een bromblok eronder gegooit die er eigelijk onder hoort te zitten maar die bllok heeft een tijdje stil gelegen heb de zelfde cabaratuer eronder gezet die op de snorblok zat, deed het gewoon perfeck dus denk dat het aan het blok ligt want die uitlaat zat ook onder de snorblok,
kan het misschien aan de contacktpunten liggen ofow ik weet me geen raad. gr mike
Laatst gewijzigd door mc snelle jelle op 06 okt 2008 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomazzi
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Thomazzi » 05 okt 2008 22:25

Heb je er iets aan veranderd, wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

dabear
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor dabear » 05 okt 2008 22:29

zoals het nu klinkt zou het aan een te kleine sproeier kunnen liggen of teveel lucht via de luchtinlaat van de brommer. Maar omdat het probleem in eens onstaan is zou het ook iets compleet anders kunnen zijn. Ik zelf ben nog een beetje nieuw op het gebied van tomos.

Marctraider
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Marctraider » 06 okt 2008 11:34

Uitlaat kan verstopt zijn, met nadruk op kan. Meestal gaat hij geleidelijk qua snelheid naar beneden.

Kan valse lucht zijn, iets gescheurd, pakkingen. Check je bougie na. Zie je snel genoeg of hij verzuipt of heel arm loopt.
Pimped up Tomos Streetmate user :)

Developing || Tomos Streetmate A55 - Tuning and Service Manual ||

mc snelle jelle
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor mc snelle jelle » 06 okt 2008 18:35

ik had een snorblok eronder zitten, dus heb ik een bromblok eronder gegooit die er eigelijk onder hoort te zitten maar die bllok heeft een tijdje stil gelegen heb de zelfde cabaratuer eronder gezet die op de snorblok zat, deed het gewoon perfeck dus denk dat het aan het blok ligt want die uitlaat zat ook onder de snorblok,
kan het misschien aan de contacktpunten liggen ofow ik weet me geen raad. gr mike

mc snelle jelle
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor mc snelle jelle » 06 okt 2008 18:36

Heb je er iets aan veranderd, wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?

mc snelle jelle
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor mc snelle jelle » 06 okt 2008 18:41

Uitlaat kan verstopt zijn, met nadruk op kan. Meestal gaat hij geleidelijk qua snelheid naar beneden.

Kan valse lucht zijn, iets gescheurd, pakkingen. Check je bougie na. Zie je snel genoeg of hij verzuipt of heel arm loopt.
welke kleur of waarmoet ik dan opletten???

Marctraider
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Marctraider » 07 okt 2008 10:24

Nou normaal gesproken om het een beetje makkelijk te houden, is hij zwartig bij de ground-bocht, elektrode, en rand dan staat hij te rijk en/of is de warmtegraad te koud, dus nummertje naar beneden.

Is hij wittig dan is hij te arm en/of de wartegraad is te warm. dus nummertje omhoog.

is hij bruin/grijzig dan staat hij redelijk goed. Als hij deze kleur heeft en de rand is wel bedekt met een laag roet die je er niet makkelijk met je vinger eraf kan vegen is de bougie ook te koud.

Daar moet je dus op letten. Maar 100% betrouwbaar is het nooit. Hooguit een indicatie. Want als je carburateur meerdere functies heeft bij bepaalde standen van de gashendel wat je kan afstellen kan de ene de ander overlappen waardoor hij bijvoorbeeld bij stationair draaien heel rijk staat en de bougie is dan bruin/zwart. terwijl hij op zijn top te arm staat. Maar dat zal wel niet je hebt een SHA carburateur lijkt me. Dus geen afstelling voor gasnaald/luchtschroef.

Ooit van een plug-chop gehoort? DAt is de engelse term voor de manier om de hoofdsproeier af te stellen mits je er geen gevoel voor hebt. Tijdje volledig op zijn top rijden (meeste zeggen 2 a 3 km) en dan plots bij het top rijden contact uit/dodemansknop uit en dan gelijkertijd gashendel los en zo snel mogelijk remmen. en dan de bougie de kleur nakijken.
Pimped up Tomos Streetmate user :)

Developing || Tomos Streetmate A55 - Tuning and Service Manual ||

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
8 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij