• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

HELP! Nieuwe cilinder gemonteenrd, deze loopt nog niet!

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
29 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Gebruikersavatar
AdjeNL
Tomosforummer
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mei 2008 22:13
  • Citeer

Berichtdoor AdjeNL » 23 dec 2008 23:30

  • Welke model tomos heb je?
    Tomos Standard
    Uit welk jaar komt de tomos ?
    2006
    Is het een snor of een brommer?
    Sn0r
    Wanneer ontstond het probleem?
    Monteren van nieuwe cilinder. ook heb ik tegerlijkertijd het spruitstuk ontgrenst en er een Brom Carburateur op gezet. luchtfiler is standard met buisje eruit dus ook ontgrenst.

    Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
    nou onlangs niet. maar wel tegerlijkertijd dus.

    Wat is het probleem?
ik heb er dus een nieuwe cilinder op gezet: een 50cc DMP cilinder. DIt heb ik gedaan omdat de oude een ratel geluid maakte en erg verroest was. ik las op het forum als ik dat ratel geluid zou horen dat hij dan versleten zou zijn.
Het monteren van de cilinder ging allemaal prima. met tutorialtje erbij en gewoon voorzichtig te werk gaan, ging het prima.
Gewoon mijn oude snor kop nog op de nieuwe cilinder geplaatst. toen het net ontgrensde sruitstuk erop gedraaid. en brom carburateur (met sproeier 56) er op gezet. luchtfilter ontgrenst en alles netjes aangesloten.

toen ik mijn brommer wou starten deed hij dat niet in een keer. hoewel dit niet gek is omdat overal weer even benzine in moet lopen.

maar na 5 keer kicken ging starte hij. Hij maakte echt veel geluid. meer als dat hij daarvoor deed. dit kan opzich ook wel kloppen omdat het een aluminium cilinder is en die andere van staal denk ik ofzo. dat aluminium zal wel een heel stuk minder dempen. Maar toch de vraag: Is Dit geluid normaal?

maar wat nou het probleem is, is dat hij dus niet echt lekker draait. hij start en blijft ook wel stationair lopen. als ik langzaam gas bij geef dan wil hij nog wel eens het wiel een beetje laten draaien. maar als ik te veel gas geef dan slaat hij af. dan is het weer even moeilijk om hem te starten maar naar een paar keer kicken Of te choke gaat hij wel weer aan.

is het een kwestie van mijn nieuwe cilinder inrijden? heb ik iets fout gedaan met monteren? is hij niet goed afgesteld?
wat zou het probleem kunnen zijn?

AUB kan iemand me helpen? ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven! als je meer nodig hebt vraag maar raak, ik vertel je zo veel mogelijk!

Alvast bedankt! en ik hoooooop dat iemand een oplossing heeft! :D



Nog wat fototjes van montage:

Oude cilinder er helemaal af:
Afbeelding

Nieuwe zuiger geplaatst:
Afbeelding

Zie hier mijn oude verroeste cilinder:
Afbeelding
Omhoog


Gebruikersavatar
Joos...92
Oldschool
Oldschool
Berichten: 526
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:27
Locatie: Nijmegen
  • Citeer

Berichtdoor Joos...92 » 24 dec 2008 10:53

Heb je je ontsteking al op brom staan ??? en heb je hem als hij dus stationair draait al is warm laten lopen en als je daarna gas geeft valt hij dan ook uit ??
With great power comes great responsibility
Omhoog

Gebruikersavatar
AdjeNL
Tomosforummer
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mei 2008 22:13
  • Citeer

Berichtdoor AdjeNL » 24 dec 2008 11:09

Ontsteking staat nog niet op brom. en als ik hem warm laat draaien kan ik wel rustig aan gas geven. maar als ik te veel gas geef valt hij weer uit.
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 24 dec 2008 11:49

is je lucht benzine verhouding niet goed afgesteld.

doe s proberen zonder luchtfilter.
Omhoog

Gebruikersavatar
AdjeNL
Tomosforummer
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mei 2008 22:13
  • Citeer

Berichtdoor AdjeNL » 24 dec 2008 12:00

helemaal zonder?
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 24 dec 2008 12:11

helemaal zonder?
ja,doe er anders ff een oud panty overheen want zoals je t nu uitlegt verzuipt ie dus krijg ie teveel benzine bij volgas en te weinig lucht...
Omhoog

Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 24 dec 2008 12:14

Nee half, :')

kan zijn dat je je kop niet goed hebt aangedraaid waardoor die geen goede compressie heeft. En bij hogere toeren een beetje verliest waardoor hij het kut doet. Dus goed, goed en kruislings vast draaien.
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 24 dec 2008 12:16

Nee half, :')

kan zijn dat je je kop niet goed hebt aangedraaid waardoor die geen goede compressie heeft. En bij hogere toeren een beetje verliest waardoor hij het kut doet. Dus goed, goed en kruislings vast draaien.
maar niet te strak O+
Omhoog

Gebruikersavatar
AdjeNL
Tomosforummer
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mei 2008 22:13
  • Citeer

Berichtdoor AdjeNL » 24 dec 2008 16:43

Oke cilinderkop erxtra goed vast gedraaid. moet zeggen dat hij wel goed vast zat.

ik heb nog wat liggen klooien met sproeier groote. verschillende luchtfilters eropgeplaatst. maar niet echt veel effect. als ik het zelf kan zegen dan denk ik dat het grootste probleem toch wel bij de samenstelling van lucht en benzine.
ik zou alleen echt niet weten wat nou de goede samenstelling is. en ik kan ook niet afleiden aan de reactie van mijn brommer of hij nou te veel lucht krijgt of te veel benzine enz.

Ik weet echt niet wat ik nu nog kan doen.
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 24 dec 2008 16:47

en hoe staat je membraam ervoor?
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

adje
Diehard
Berichten: 1534
Lid geworden op: 25 nov 2007 12:39
Locatie: Hooglanderveen (UT)
  • Citeer

Berichtdoor adje » 24 dec 2008 16:48

Sowieso luchtfilterbegrenzing weer plaatsen, want je hebt geen 15 of hoger begreep ik. (al denk ik niet dat dit je probleem verhelpt)
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 24 dec 2008 17:11

waarom in gods naam een luchtfilter begrensing plaatsen???
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

adje
Diehard
Berichten: 1534
Lid geworden op: 25 nov 2007 12:39
Locatie: Hooglanderveen (UT)
  • Citeer

Berichtdoor adje » 24 dec 2008 17:16

Omdat hij toch maar met een 14/9 rijd. En een begrenzing daaruit werkt gewoon niet (nee echt neit). Maar ik zei al, dat maakt wss voor dit probleem niet uit.
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 24 dec 2008 17:23

Omdat hij toch maar met een 14/9 rijd. En een begrenzing daaruit werkt gewoon niet (nee echt neit). Maar ik zei al, dat maakt wss voor dit probleem niet uit.
zijn de meningen over verdeeld want heb toch een tijdje zonder begrenzing goed gereden.
Omhoog

adje
Diehard
Berichten: 1534
Lid geworden op: 25 nov 2007 12:39
Locatie: Hooglanderveen (UT)
  • Citeer

Berichtdoor adje » 24 dec 2008 17:26

Ik reed er slechter door, en ik hoor voor de rest alleen maar slechte verhalen.

Maar hier, lees maar is door:

viewtopic.php?f=52&t=6809&p=111778&hilit=hey%2C#p111778
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 24 dec 2008 17:29

Zoals bekend heeft het weinig zin om de luchtfilter"begrenzer" eruit te halen als je geen 15/15 carburateur of hoger hebt gemonteerd. Je verstoort ermee de lucht-brandstofverhouding. Ondanks sproeier 56 (wat me rijkelijk groot lijkt voor een standaard (brom?)carburateur.

Ik vermoed dat TS een vals lucht probleem heeft en de carburateur niet goed afgesteld krijgt met het "ontgrenste" luchtfilter. Mijn advies: stop de prop met buisje weer terug waar die hoort, stel het ontstekingstijdstip goed af, check op valse lucht (kop/ voetpakking, aansluiting spruitstuk/ carburateur) en dan moet het goed komen. Btw, het lawaai zal komen van een niet goed afsluitende pakking (uiltaat?).
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

adje
Diehard
Berichten: 1534
Lid geworden op: 25 nov 2007 12:39
Locatie: Hooglanderveen (UT)
  • Citeer

Berichtdoor adje » 24 dec 2008 17:34

Jah, heb je wel een uitlaatpakking en een voet en koppakking eronder gedaan? Want je hebt immers een nieuwe cilinder gebruik. Kan zijn dat je 1 of alle 3 van de pakkingen bent vergeten.

Voor de rest is 56 niet rijkelijk voor een bromcarb (bij mij tenminste niet, en andere waar ik het van hoor). Ik snap niet hoe jij op 50 can rijden :')
Maar volgens mij is het een snor, dan vind ik het wel een beetje hoog. Maar ik weet niet hoe dat zit met een dmp cilinder.
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 24 dec 2008 17:43

Ik reed er slechter door, en ik hoor voor de rest alleen maar slechte verhalen.

Maar hier, lees maar is door:

viewtopic.php?f=52&t=6809&p=111778&hilit=hey%2C#p111778
Prop er maar weer in. Geloof me, krijg je niet afgesteld, want krijgt teveel lucht. En het is ook slecht voor je blokje.
ff tussendoor mijne liep perfect toen dus weet niet wat je praat?
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 24 dec 2008 17:45

Jah, heb je wel een voetpakking eronder gedaan? .
Fotos zeggen een heleboel wat woorde niet doen.
Omhoog

adje
Diehard
Berichten: 1534
Lid geworden op: 25 nov 2007 12:39
Locatie: Hooglanderveen (UT)
  • Citeer

Berichtdoor adje » 24 dec 2008 17:52

Sorry soldaatje....

Maar een uitlaat pakking zie ik nergens.

En dat jij hem afgesteld kreeg, leuk voor jou. Maar ik hoor meer verhalen dat het niet lukt dan wel.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
29 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.