Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Ik wil bij mijn Tomos A35 de uitlaat demonteren, maar de boutjes zijn aardig verroest op de cilinder. Nu is mijn vraag hoeveel mm dop moet erop? 6 is te groot en 5 te klein.
Ik zie het schroefdraad wel zitten, maar de moertjes niet. allemaal roest.
Hoe kan ik het beste eraf halen. gasbrander goed warm maken en met een griptang/waterpomp tang los maken?
Ja uitlaat is eraf en het zijn dus tapeindjes ( zaten trouwens helemaal geen moertjes op ) maar nu heb ik het volgende probleem: ik krijg de moertjes niet op de tapeinden. Omdat de schroefdraad helemaal weg is. Goed warmstoken en de tapeindjes eruit halen?
De tapeinde kan ik niet uit de cilinder halen. Ik ga denk ik over op een nieuwe of een goeie 2ehans cilinder. Ik wou gister de cilinder eraf halen maar die aardig vast. Iemand idee om de cilinder eraf te halen?
Spuit eerst een zootje wd40/smeermiddel over je tapeinden en laat dat inweken.
Daarnaast kan je t proberen dmv met een rubberen hamer op je koelvinnen te tikken zodat ie los komt.
Lukt dat ook niet controleer dan aan de onderzijde van je cilinder of t stukje waar je je tapeinden kan zien niet te roestig is.Want bij sommige cilinders is dat helemaal volgeroest en dan heb je een probleem