• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tapeind cilinder kapot

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14 berichten • Pagina 1 van 1
rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 04 mei 2009 16:00

het tapeind waar mijn cilinder overheen gaat is van 1 van de 4 kaputt de eerste 1,5 cm zijn dol ofzo. :|

wat kan ik hier aan doen? door maar 3 bouten te bevestigen zuigt hij valse lucht aan... Ik heb al gezocht maar niet echt gevonden wat ik wilde. ik heb nog wel een andere tomos staan waar van geen tapeinden gaar zijn. kan ik ze daar vanaf halen? en moet ik mijn cilinder er dan afhalen of alleen de kop(van de tomos waar ik hem op wil zetten)?

Ich brauche hilfe!
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog


rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 04 mei 2009 16:12

ik heb nu van mijn oude blokje z'n tapeind eruit gedraaid maar van mijn goede tomos zit er geen beweging in...
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 04 mei 2009 16:13

je kan je tap eraf halen als je je kop eraf haalt en dan doe je er 2 bouten op die draai je vast aan. en dan draai je de onderset los dit gaat niet waardoor je tap mee draaid. spruit er eerst wel ff wd40 op
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 04 mei 2009 16:35

gedaan maar nu is mijn tapeind nog gaarder... de onderste draaide gewoon... zonder druk te geven aan de bovenste :cry: ik heb het ook al geprobeerd met 2 waterpomp tangen(de een op het tapeind en de andere op het handvat van de andere voor extra druk)

dit is echt k*t overmorgen weer naar school kan ik dalijk alsnog fietsen
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 04 mei 2009 19:17

iemand? :cry: :?
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

EtB
Tomosforummer
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2009 20:28
  • Citeer

Berichtdoor EtB » 04 mei 2009 19:37

ik kreeg bij 2 blokken ook 1 tapeind er niet uit
bij de ene 2 moeren tegen elkaar ingedraait en dan via de onderstemoer het tapeind er uit gedraaid

bij de andere werkte dit niet

ik heb het tapeind gewoon gebogen door er een ringsleutel over heen te doen en er een hoek van 90graden in te maken (buigen)
toen kon ik m zo los tikken met een hamer en er uit draainen
Omhoog

Gebruikersavatar
Administrator
Pro Forummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 25 nov 2008 20:08
  • Citeer

Berichtdoor Administrator » 04 mei 2009 19:43

Cilinder er compleet afhalen, nieuwe (kwalitatief goede) tapeinden aanschaffen. Alle oude tapeinden verwijderen ook al zijn ze voor je idee nog wel goed. Nieuwe tapeinden monteren met kopervet. Cilinder met kop monteren met nieuwe pakkingen (kost allemaal niks en scheelt een hoop gezeik). Geheel monteren met m7 verlengmoeren, dit om het probleem wat je voorheen had te voorkomen. Ook deze monteren met kopervet en kruislings aanhalen op ongeveer 15-17 Nm. Wanneer de Tomos even gedraaid heeft, kop nog natrekken op hetzelfde moment.

Neem er goed de tijd voor en wees niet te krenterig omtrend nieuwe spullen zoals pakkingen en tapeinden aan te schaffen. Het kost erg weinig!

@ EtB je hebt erg veel geluk gehad met de ringsleutel-buig actie, ik zou dit nooit toepassen. De kans is groot dat het carter scheurt en/of het tapeind het begeeft.

Probeer allereerste beweging in je tapeinden te krijgen, ga niet onnodig wrikken maar doe het stapje voor stapje!
Ad-min-i-strat-or
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 04 mei 2009 19:58

ik ben dus ook bang dat het breekt als ik dat ding buig. ik probeer het nog even met de WPT mocht het niet lukken zeg ik het wel. Tips zijn helemaal welkom aangezien dat het probleem er nog wel zal zijn dalijk(lekker hoopvol :roll: ) :|

ik zat er nog aan te denken om het blok eraf te halen en dan het tapeind tussen de bankschroef en dan het blok draaien. maar het is het tijdsbestek wat ik heb; niet. daarom het liefst vanavond nog.
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
Administrator
Pro Forummer
Berichten: 126
Lid geworden op: 25 nov 2008 20:08
  • Citeer

Berichtdoor Administrator » 04 mei 2009 20:08

beschik je over een lasapparaat of iemand in de nabijheid? Zoja, schroef er een moer op, hecht deze vast en draaien maar.
Ad-min-i-strat-or
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 04 mei 2009 20:44

Bedankt voor die tip ik heb even rond gebeld en dit kan vanavond nog gedaan worden. Is er nog een kans dat als ik er een bahco op zet dat hij te vast zit en breekt?(het tapeind dan) tomos uit 2006 die zo goed als altijd binnen heeft gestaan
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 04 mei 2009 22:18

ik kom daar aan is het lasapperaat kaputt... met 1 griptang en 2 waterpomptangen met zn 3e lukt het niet.... iemand gebeld om nieuw schroefdraad te snijden verkeerde snijer...

zit allemaal lekker mee :P maarja weet iemand waar ik zn snijer kan kopen en hoe duur die dingen zijn?
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

EtB
Tomosforummer
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2009 20:28
  • Citeer

Berichtdoor EtB » 05 mei 2009 00:09

door de ringsleutel buig je m in het midden en niet bij het carter
mij heeft het iedergeval prima geholpen
Omhoog

Gebruikersavatar
tomos
Diehard
Berichten: 1135
Lid geworden op: 25 jul 2008 21:32
Locatie: soerendonk
  • Citeer

Berichtdoor tomos » 05 mei 2009 09:31

bij mij lukte het bij 3 van de 4 wel met die 2 bouten maar bij een niet. ik heb een hoop wd40 gepakt en die op de carter gespoten bij de tap toen RUSTIG met een hamer getikt op die tap zodat alles los komt met die wd40 en toen met een griptang super strak aangdraaid en los gedraaid en toen kwam hij 1 slag los dus weer wd40 en met een hamer en toen ging ie er helemaal uit. dus HEEEL RUSTIG met eeen hamer tikken niet te hard want dan sla je denk ik door je carter heen en dan met wd40 en je bent klaar.

ik hoop dat het lukt suc6
tsss, remmen is angst.

gang is alles!
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 05 mei 2009 15:32

het aluminium krimpt in de loop van tijd op het ijzer van het tapeind waardoor het muurvast zit.

is het erg slecht als ik er gewoon nieuw draad erop snij?

Gevonden:
Snijmoer HSS metrisch M 3 x 0,5 € 13,33

wat er nu op zit is dat 4 of 5?
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
14 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.