Hoi beste mensen,
Jullie zien, dat ik het nog niet helemaal snap hoe deze site werkt, excuus daarvoor.
Ik ben Rico de man van Martina.
Maar eerst even dit; mijn vrouw heeft zich gisteren op deze site gemeld met een probleem aan haar brommertje.
Zij is daarbij uiterst leuk ontvangen, bedankt daarvoor.
En toen ik vanmorgen na mijn nachtdienst even keek op dit forum, kwamen de oude jeugdherinneringen terug, alleen was het sleutelen toen iets makkelijker of minder moeilijk. Gewoon mengsmering tanken, opvoeren met de vijl et cetera.
Mijn dochter heeft een scooter, hier zelf even aan werken, vergeet het maar, veel is gemonteerd met z.g.n. breekbouten, als je deze losmaakt, breken ze spontaan af. Fijn hè zo'n wetgever (tegen het opvoeren), maar je kunt te kust en te keur de opvoercilinders kopen. Goed ik heb mijn punt gemaakt.
Enige vragen heb ik nog wel; morgen heb ik een vrije dag en jullie voelen hem al de brommer gaat op de schop, maar daarbij heb ik nog wel wat hulp nodig als het kan.
Zitten er op deze Tomos breekbouten, bijvoorbeeld bij de uitlaatpoort?
Kan de achter demper er zonder problemen gewoon af?
Aan welke kant zit de vulplug voor de gearbox olie, dus als je op de brommer zit (aan de kant van de kickstarter)?
Hoe weet je zeker of de keerringen eruit geblazen zijn?
En tot slot waar zit het accuutje?
Heel erg bedankt vast, groet Rico