• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

paar vragen

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
2 berichten • Pagina 1 van 1
methsp
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor methsp » 09 jun 2009 18:29

Hallo jongens,
ik weet niet of ik hiervoor een nieuwe topic mag starten, dus corrigeer mij indien nodig o|O
ik ben van plan binnenkort een tweedehandse snortomos te kopen. ik zou dan graag rond de 40 willen gaan.
sowieso bromkop. ook wil ik graag een grotere schokbreker erop zetten omdat ik iedere dag wel iemand meevoer over een afstand van 30 km (320mm lijkt me aardig).
ik heb 3 vragen.
-houdt de tomos het wel, dat ik met iemand anders rijd, dagelijks 30 km. (zoniet, dan hangt hij wel aan mij, maar is de motorvermogen genoeg?)
-hoeveel cm schokbreker zou genoeg zijn, als die gene achterop mee gaat: 32 of 30 of 28 :S? en past dat wel als ik ook nog een andere uitlaat zou willen nemen (bullet)?
- en als laatst vroeg ik me af wat nou het verschil is tussen een s25 (niet zo'n hele oude, ongeveer uit 2004), een a3 en een a35 is, en wat ik het beste zou kunnen nemen met mijn eisen.
ok jongens dat was het wel weer, alvast bedankt

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 09 jun 2009 22:26

Die tomos redt het denk ik echt wel met 2 mensen dagelijks, je zal het misschien iets merken in slijtage van de koppeling, ik zou dus sowieso met een groot achtertandwiel blijven rijden (zit standaard op de snor)

300mm is het meest makkelijke voor de meeste mensen, het past met de meeste uitlaten probleemloos, en je hebt geen gezeur met veren die tegen de kappen aan komen enzo, dus voor dagelijks vervoer zou ik 300mm nemen (ik raad het je trouwens echt aan om ze van bobotech te kopen, deze rijden echt heel lekker, je kan ze kopen bij http://www.scooterenminibikeshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)

Het verschil tussen een S25-2 (dat is die uit 2004, de echte S25 wordt al een tijdje niet meer gemaakt) verschilt niets van een A35, het verschil tussen een A3 en A35 is het motorblok, onder de A3 licht een zuigergestuurde eenversnelling en onder de A35 een membraangestuurde 2versnelling automaat), ik raad het je aan om gewoon een A35/S25-2 te kopen, daar zijn de meeste onderdelen voor.
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
2 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen