• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Cilinder & uitlaat

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
7 berichten • Pagina 1 van 1
djmartin
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:23
  • Citeer

Berichtdoor djmartin » 07 jul 2009 16:38

  • Welke model tomos heb je?
    A35
    Uit welk jaar komt de tomos ?
    ?
    Is het een snor of een brommer?
    Brommer
    Wanneer ontstond het probleem?
    Geen

    Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
    Andere achterveren

    Wat is het probleem?
2 dwarszittende vragen waar ik slapeloze nachten van heb.

Vraag 1: Als ik voor weinig geld een sneller tweedehands uitlaatje wil kopen, voor een standaard setupje, wat is dan de beste keuze ? En wat als ik er een met een dikke diameter wil hebben (28 mm is dat dacht ik) ?
Vraag 2: Ik las iets over een puch cilinder monteren op een tomos.
Kan iemand me vertellen wat voor aanpassingen oid ik moet doen als ik die erop wil doen ?
En of je dan een grotere of een kleinere sproeier moet monteren (bij soortgelijke setup) ?

Graag alleen reageren als je iets nuttigs te vertellen hebt.
Omhoog


Gebruikersavatar
sjaakvanvoorschoten
Diehard
Berichten: 1210
Lid geworden op: 15 mar 2008 01:49
Locatie: route 666
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 07 jul 2009 16:49

je kunt een proma gp of een techno cc kopen. die zijn wel goedkoop.
een dikkere bocht is ook goed. hoewel bovenstaande uitlaten beter zijn.

met puch cilinder @ tomos:

tapeindes zijn hetzelfde. wat je wel moet doen is de uitlaat omlassen omdat de uitlaatpoort in een andere hoek staat.
je hebt membraan en zuigergestuurde puch cilinders. maakt niet uit welke je neemt, je zal je spruitstuk ook moeten aanpassen.
of je een grotere sproeier nodig hebt moet je zelf achterkomen aan het rijgedrag.
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)
Omhoog

djmartin
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:23
  • Citeer

Berichtdoor djmartin » 07 jul 2009 17:05

Oké, bedankt.
Gewone puch uitlaatjes passen er zeker ook niet op door de kickstart & schuin staande cilinder ?
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 08 jul 2009 22:41

Je mist aan de kickstartkant een ophangpunt voor een standaard Puch uitlaat. En ook die moet je omlassen vanwege de hoek waarin de cilinder staat. Puch cilinders liggen vlak (op een Puch blok), Tomos staat meen ik onder een hoek van 40-50 graden omhoog.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

djmartin
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:23
  • Citeer

Berichtdoor djmartin » 09 jul 2009 22:03

Oké, maar als je wel een ophangpunt aan die kant erop beunt (kan ik <O~ ), kan het dan wel, ondanks de kickstart ?
Omhoog

Gebruikersavatar
LinkjeZ
Vaste forummer
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 jun 2009 18:22
Locatie: Tilburg
Contacteer:
Contacteer LinkjeZ
Website
  • Citeer

Berichtdoor LinkjeZ » 11 jul 2009 15:40

het is minder werk om een uitlaat om te lassen ( of nog makelijker tussen de schroefbank en buigen )

dan om een compleet ophang beugel te monteeren die toch uiteindelijk los trilt :p
65cc polini
Afgedraaide en gepolijste kop
Technigas van piaggio
19mm PHGB Dellortho
sproeier 110
Powerfilter
20mm Spruitstuk
Getuned polini membraam
Opgevulde krukas
1e Kettingzaag veer koppeling
2e Ingekortte tomos veer koppeling
Hpi
26-26 Twv
Omhoog

djmartin
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:23
  • Citeer

Berichtdoor djmartin » 12 jul 2009 00:05

Het gaat me niet zozeer om de moeite, maar om het resultaat ;)

Dus kan het met de kickstart, of niet ?
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
7 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.