• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Vreemde begrenzing?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
Colin89
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Colin89 » 25 jul 2009 14:13

Beste allemaal,

Ik heb een paar maanden geleden een gloednieuwe Tomos standard gekocht (snor). Ik begin het 25km/u rijden nu wel een beetje zat te worden. M'n brommer komt gewoon echt niet boven die 25. Wat ik nu zo vreemd is dat als ik bv. een heuveltje afrij, het net lijkt of de Tomos uit zichzelf afremt. Zelfs dan komt ie niet boven de 30. Is dit normaal?
Ik zou graag 10 tot 15km/u harder willen rijden. Ik dacht zelf aan een andere uitlaat en sproeier.

Alvast bedankt.

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 25 jul 2009 14:41

Een andere sproeier erin draaien daar bereik je met een tomos niet echt veel mee, dat is bij scooters inderdaad makkelijk omdat je dan gewoon je luchtschroef verder open draait, maar die heeft een tomos standard niet :')

Dat van een heuveltje afrijden is geen vreemde begrenzing, dat is vrij normaal.

Hier zie je het verschil tussen een brom en snor tomos,
http://wiki.tomosforum.nl/index.php/Ver ... Brom_tomos" onclick="window.open(this.href);return false;

dus wat je moet doen om jouw tomos 40-45 te laten lopen, dit is dan wel met een brom uitlaat, als jij er iets beters op zet met die setup zal je natuurlijk harder gaan dan 45
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!

Colin89
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Colin89 » 25 jul 2009 14:51

Een andere sproeier erin draaien daar bereik je met een tomos niet echt veel mee, dat is bij scooters inderdaad makkelijk omdat je dan gewoon je luchtschroef verder open draait, maar die heeft een tomos standard niet :')

Dat van een heuveltje afrijden is geen vreemde begrenzing, dat is vrij normaal.

Hier zie je het verschil tussen een brom en snor tomos,
http://wiki.tomosforum.nl/index.php/Ver ... Brom_tomos" onclick="window.open(this.href);return false;

dus wat je moet doen om jouw tomos 40-45 te laten lopen, dit is dan wel met een brom uitlaat, als jij er iets beters op zet met die setup zal je natuurlijk harder gaan dan 45
Bedankt voor je reactie! Maar als ik er een bromfiets uitlaat onder zet moet de sproeier toch wel veranderd worden? 40 a 45kmu vind ik niet echt nodig. Ik ben tevreden als die 35 - 40km/u loopt. Ik kan toch gewoon beginnen met die andere uitlaat en mocht ik dan nog niet tevreden zijn ga ik over op de andere mogelijkheden?

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 25 jul 2009 14:54

Uiteraard,

Je kan er een brom uitlaat op zetten, de meeste mensen hebben hierbij geen andere sproeier te gebruiken, dan kan je ook nog voor de standaard snel gaan, deze is nog wat sneller dan de brom uitlaat, meestal ook geen andere sproeier,

Dan heb je ook nog de Bullit, Biturbo, Proma GP, Techno Estoril, enzovoooorts, bij deze uitlaten is het bekend dat je 1 of 2 sproeiermaten omhoog moet.
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!

Levy0416
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Levy0416 » 25 jul 2009 16:24

Uiteraard,

Je kan er een brom uitlaat op zetten, de meeste mensen hebben hierbij geen andere sproeier te gebruiken, dan kan je ook nog voor de standaard snel gaan, deze is nog wat sneller dan de brom uitlaat, meestal ook geen andere sproeier,

Dan heb je ook nog de Bullit, Biturbo, Proma GP, Techno Estoril, enzovoooorts, bij deze uitlaten is het bekend dat je 1 of 2 sproeiermaten omhoog moet.
Vaak wel ja klopt, maar je kan het beter eerst proberen met dezelfde sproeier, ik heb sproeier 49, bullet uitlaat, bromkop, luchtfilter ontgrenst, sproeier is dus niks omhoog gegaan, ik wou proberen hoe hij reed als ik andere sproeier erin deed, heb 50, 51,52,54 geprobeerd xD maar dan stond hij stil :P
Setup: (snor Quadro)
-Bullet uitlaat
- Ontsteking op brom.
- twa 28
- Bromkop

Top: 50~

Ricker
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 25 jul 2009 17:09

Ik had precies hetzelfde als jou :P . Mijn tomos ging ook maar net 25, zelfs als in een tunnel inreed kwam ie niet boven de 30 uit, heel erg inhouden. Ik heb er nu alleen maar een standaard snel uitlaat onder zitten (een brom uitlaat, maar dan met een nog dikkere bocht, zie je amper), en ik ga er nu 40 mee, zonder andere sproeier.

In mijn geval hoef ik niet perse een andere sproeier erin te doen, maar das bij elke tomos verschillend. Ik ga het wel doen, want hij start een beetje lastig, en voor goed rijden moet ie eerst warm zijn.

Ik heb al de 45 gehaald toen ik een tunnel inreed :P .
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

Colin89
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Colin89 » 25 jul 2009 17:18

Thanks voor jullie reacties! Ik ga dus ook gewoon beginnen met een andere uitlaat.

Hoe komt dat trouwens dat je niet eens boven de 30 komt als je bv. van een heuveltje rijdt, dat ingehouden rijden zegmaar?

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 26 jul 2009 01:44

Uiteraard,

Vaak wel ja klopt, maar je kan het beter eerst proberen met dezelfde sproeier, ik heb sproeier 49, bullet uitlaat, bromkop, luchtfilter ontgrenst, sproeier is dus niks omhoog gegaan, ik wou proberen hoe hij reed als ik andere sproeier erin deed, heb 50, 51,52,54 geprobeerd xD maar dan stond hij stil :P
Ja daar heb je gelijk in, had ik misschien even moeten vermelden :P, ik heb zelf ook niet van sproeier hoeven veranderen toen ik mn andere uitlaat erop zette.

Tomos gaat te koop!

Levy0416
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Levy0416 » 26 jul 2009 02:25

@ up ^

Ja ik denk ik zeg het maar xD anders koopt hij straks uitlaat, andere sproeier erin en denkt hij "Woot? hij gaat maar 10km/h" xD niet om hem belachelijk temaken maar ook om weer die 2 euro te besparen :P
Setup: (snor Quadro)
-Bullet uitlaat
- Ontsteking op brom.
- twa 28
- Bromkop

Top: 50~

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 26 jul 2009 02:30

@ up ^

Ja ik denk ik zeg het maar xD anders koopt hij straks uitlaat, andere sproeier erin en denkt hij "Woot? hij gaat maar 10km/h" xD niet om hem belachelijk temaken maar ook om weer die 2 euro te besparen :P
Logisch we zijn hier immers om elkaar te helpen toch :mrgreen:

Tomos gaat te koop!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen