• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

2 Problems

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
Levy0416
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Levy0416 » 29 jul 2009 00:35

• Welke model tomos heb je? Quadro E-start
    Uit welk jaar komt de tomos ? 2008
    Is het een snor of een brommer? Snor
    Wanneer ontstond het probleem? Gisteren

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
    Ja maar dat heeft er zowieso niks mee te maken

Wat is het probleem?
1. me remkabel is kapot, is het moeilijk te vervangen? Hoelang zal dat ongeveer duren?
2. Me voor licht die valt af en toe uit, ik heb laatst een beetje lopen knutsellen aan die kabels, maar niet veel.
Welke kleur is van de voorlampen? of andere uitleg graag
Setup: (snor Quadro)
-Bullet uitlaat
- Ontsteking op brom.
- twa 28
- Bromkop

Top: 50~

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 29 jul 2009 00:52

Je remkabel is echt heel makkelijk te vervangen, als je buitenkabel nog goed is, haal je bij de bromboer een binnenkabel,, als je die hebt, draai je de klembout los (dat is de bout waarmee de remkabel vastzit aan de remplaat), als die los is, knijp je in je handrem,laat je hem weer los, dan kan je dat pinnetje wat in je remhandvat zit eruit trekken, en dan trek je de binnenkabel uit de buitenkabel, vervolgens doe je je nieuwe binnenkabel weer in de buitenkabel, zorg je ervoor dat het pinnetje weer goed aan de kabel op zn plek zit, en stel je je rem opnieuw af.

Als je licht soms uitvalt, duidt dat meestal op kortsluiting, heb je ergens een losse + draad hangen? als die tegen je frame aan komt valt je licht al uit. je voorlampen zijn

Grootlicht blauw
Normaal licht grijs
Continu licht wit
Massa bruin
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!

Levy0416
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Levy0416 » 29 jul 2009 01:06

Hoelang duurt het ongeveer die remkabel vervangen?5, 10, 15,20 minuten?
En is het moeilijk om de binnen kabel door de buiten kabel te halen? zijn er nog handige tips/tricks voor?

Ik heb geen idee waarom ik de bruine kabel daar heb zitten, ben ik al vergeten misschien zat hij daar van te voren al misschien niet.
Hij zit met dat ringetje, om een bout heen, strak tegen het frame gedrukt 0.o? Ik vind het een stomme plek, maar hij doet het wel, alleen soms valt hij uit, dan zitten er ergens 3 (geloof ik) ringetjes tegen elkaar

Ik leg het heel stom uit maar is niet duidelijker uit te leggen, ja ik kan morgen (misschien in de middag) anders in de avond, een paar foto's erop zetten, en dan kunnen jullie misschien zeggen wat er fout is?
-Bullet uitlaat
- Ontsteking op brom.
- twa 28
- Bromkop

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 29 jul 2009 01:10

Als je binnenkabel aan het uiteinde heel gerafeld is moet je eerst effe een stukje afknippen, dan trek je hem er zo uit, het is zo te doen, ik doe het in hooguit 10 minuten...

Je hebt het over de bruine draden bij je bobine? dat zijn de massadraden die tegen je frame aan zitten, en die moeten daar zitten, maar waar heb je aan zitten kloten dan?
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!

Levy0416
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Levy0416 » 29 jul 2009 01:23

Als je binnenkabel aan het uiteinde heel gerafeld is moet je eerst effe een stukje afknippen, dan trek je hem er zo uit, het is zo te doen, ik doe het in hooguit 10 minuten...

Je hebt het over de bruine draden bij je bobine? dat zijn de massadraden die tegen je frame aan zitten, en die moeten daar zitten, maar waar heb je aan zitten kloten dan?
Ga ik morgen aan de slag met de kabel, welke prijs klasse is dat ongeveer? 2 euro, 5 euro, 10 euro?

Naja ik moest even me blok kantelen, en moest dus een paar bouten los halen omdat ik anders niet bij de bout kon van het blok xD dus had wat losgedraait, die 3 kabels die tegen elkaar aan zitten, waren ook los gegaan. En alles beetje aan de kant geduwt zodat ik het niet helemaal los moest maken, mischien is er zo een kabel los gekomen, of dat hij hem soms net niet aanraakt? of zeg ik iets stoms?
-Bullet uitlaat
- Ontsteking op brom.
- twa 28
- Bromkop

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 29 jul 2009 01:26

Binnenkabels zijn bij mijn bromboer 1 euro, dat is wel heel erg goedkoop, maar mijn bromboer is nou eenmaal heel erg goedkoop :P maar erg duur zijn ze over het algemeen niet.

kijk gewoon even naar je bekabeling, als alle draden goed stevig zitten aangesloten, is de kans aanwezig dat je te hard aan een draad hebt getrokken en dat je een draadbreuk gemaakt hebt, en dan ben je wat verder van huis...

Tomos gaat te koop!

Levy0416
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Levy0416 » 29 jul 2009 11:43

Hij is bij het handvat, gewoon uit het bolletje geschoten(misschien afgebroken) en dat is nu afgeraffelt, maar de rest van de kabel ziet er gewoon normaal uit
-Bullet uitlaat
- Ontsteking op brom.
- twa 28
- Bromkop

Timo
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 29 jul 2009 12:02

Gewoon oude kabel eruit trekken, en nieuwe erin stoppen, en dan duwen. Dan komt ie er vanzelf onder weer uit. Niet zo moeilijk lijkt mij. Ik heb mijn remkabel nu al 4 x moeten vervangen, ik ben er zo handig in geworden dat ik m in 5 minuten heb vervangen :lol:

alleen het afstellen duurt eventjes.

Levy0416
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Levy0416 » 29 jul 2009 14:59

Kabel gekocht, 90 cent xD
Rem is dus gemaakt

Toen begon ik aan me licht, maar dat is niet gelukt, het leek erop dat lampje kapot was, dus nieuwe gekocht, maar dat was niet zo, het zit ergens in de bedrading maar ik heb geen idee wat xD

Uitleg:
Voorlamp is gewoon aan, en brand, maar afentoe dan valt hij uit, achter licht blijft het gewoon doen dan.
Groot licht is niiks mee aan de hand die knippert niet
-Bullet uitlaat
- Ontsteking op brom.
- twa 28
- Bromkop

vinz0r
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 29 jul 2009 15:27

Rem is dus gemaakt

Toen begon ik aan me licht, maar dat is niet gelukt, het leek erop dat lampje kapot was, dus nieuwe gekocht, maar dat was niet zo, het zit ergens in de bedrading maar ik heb geen idee wat xD

Uitleg:
Voorlamp is gewoon aan, en brand, maar afentoe dan valt hij uit, achter licht blijft het gewoon doen dan.
dat met dat licht heb ik ook,stoor ik me niet aan.

Sugi
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 29 jul 2009 17:11

Rem is dus gemaakt

Uitleg:
Lijkt me dat er ergens een brak contactje zit of een kabelbreukje, aangezien het enkel af en toe gebeurt.
Loop even alle stekkertjes na die aan je voorlamp zitten en als je een multimeter hebt, meet het hele zaakje even door op het moment dat de lamp het NIET doet.

Levy0416
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Levy0416 » 29 jul 2009 23:14

Gedaan, maar ik kwam er niet uit, ik denk dat ik als ik me verveel echt gewoon even paar uurtjes ga uitvogelen wat het is, anders word het denk ik tijd voor de dealer
-Bullet uitlaat
- Ontsteking op brom.
- twa 28
- Bromkop

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 29 jul 2009 23:37

nee joh, dealer niet doen, tomos bedrading is echt heel makkelijk, hang desnoods je dimlicht op een constante 12 volt draad van je tomos, dan brand die gewoon altijd, of koop 2e hands een kabelboom die zijn niet zo heel duur.

Tomos gaat te koop!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen