• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Brommer ineens slomer optrekken en 10km/u slomer

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
30 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Dionysiou
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dionysiou » 23 aug 2009 17:52

Hey.

Ik heb de Leovince ZX Chrome onder mijn Tomos Revival met een ATW 24 en een sproeier 53. Altijd als ik wil rijden en elektrisch wil starten dan wilt ie niet starten, met de kickstart gaat ie na 1-3 keer en dan moet ik rustig gas geven en daarna wilt ie pas goed rijden. En als ik hem daarna uitzet en weer start dat doet ie het perfekt.

Dat was het 1e probleem, en nu het 2e: Sinds gister gingen we kijken welke sproeier erin zat en dat was 53, daarna terug gemonteerd en hij lekt ook een beetje nu die is terug gemonteerd en ik trek ineens heel sloom op en ga nu 50km/u ipv 60 km/u. Wat zal het probleem kunnen zijn?

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 23 aug 2009 18:50

Valse lucht tussen carburateur en spruitstuk, vermoed ik. Loop de punten waar valse lucht bij kan met deo oid.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Dionysiou
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dionysiou » 23 aug 2009 21:12

Mooi, rubbertje van vlotterkamer zat niet goed. Dus lekt niet meer.
En het startprobleem lag aan de choke :)

Dionysiou
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dionysiou » 23 aug 2009 23:07

En weer tijdens het rijden dat het gas terug neemt en dat ik geen gas meer kan bijgeven en dat ie dan uit eindelijk afslaat, daarna wilt ie de 1e 3 keer weer starten slaat ie later als ik rij af en daarna wou die 10 minuten niet meer starten, en ging ie tijdens het rijden toen ie weer startte weer afslaan. Ook trok ie slomer op en 10 km/u langzamer.

Waar kan dit nou aanliggen, en als het valse lucht is.. hoe kan ik dit het beste oplossen (geen ervaring) waar moet ik precies zijn? En wat moet eraf?
Je kunt een warmloper krijgen (je brommer houd dan ineens in, het voelt een beetje alsof je hem een versnelling terug zet. Hij reageert dan ook helemaal niet op gas geven.)
Dat heb ik dus steeds onderweg.

sjaakvanvoorschoten
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 23 aug 2009 23:12

ik zou even kijken naar je bougie als eerste. dat ie als ie warm is moeilijk start ligt vaak daaraan (bij mij dan)
heb je al de deotest gedaan?
als je de deotest gedaan hebt, je hebt geen valse lucht, dan kunnen het je keering(en) zijn.
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)

Dionysiou
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dionysiou » 24 aug 2009 15:31

Heb net mijn luchtfilter nagekeken, hij zat niet goed vast dus er kwam valse lucht binnen. Ik dacht yes dat is het. Dus nu zit ie goed vast, stukje rijden na 1 minuut nam ie gas terug en viel die uit en wou die niet meer starten.

10 min later wou die starten maar sloeg ie weer af en wou die weer niet starten. Weer net luchtfilter bekeken, zat er gewoon goed om, cabarateur zit goed althans, ik kan niks raars vinden etc.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier een filmpje van het starten
http://www.youtube.com/watch?v=-so5iPKxxOk" onclick="window.open(this.href);return false;

Sinds m'n vader aan mijn cabarateur + sproeier zat in het vlotterbakje is het probleem ontstaan :shock:

Tips?
Laatst gewijzigd door Dionysiou op 24 aug 2009 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Dionysiou
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dionysiou » 24 aug 2009 16:37

Sproeier los gehaald + cab maar niks raars te zien rubbertje zit er goed op etc.

Weet wel toen mijn vader de sproeier demonteerde hij viel op de tegels, maar dat zal het toch niet zijn? :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dionysiou
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dionysiou » 24 aug 2009 17:03

En nu elke keer na 15 minuten wilt ie 1x starten en daarna valt ie weer uit..

Dionysiou
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dionysiou » 24 aug 2009 18:02

Beide chrome zijkappen eraf gehaald, qua elektronica zit alles goed. Alles ziet er prima uit. Ik weet niet wat het is damn..

Bougie kwam er overigens zo uit:

Afbeelding
Afbeelding

Sugi
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 24 aug 2009 18:23

Ziet er een beetje zwart en vettig uit, wat kan duiden op een te grote sproeier. Echter, het belangrijke deel, de isolator, staat niet op de foto. Als je een foto hebt met dat puntje (wat naar binnen gaat) zou dat mooi zijn.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 24 aug 2009 18:39

@Sugi, wat heeft de isolator verder voor beeldvorming, behalve isoleren? Het gaat om het deel wat in de verbrandingruimte zit, dus de kop van de bougie. Die is idd erg zwart.

Ik zie op de foto's de choke naar beneden staan? Is dat nu alleen voor de foto of staat ie er altijd zo op? In het laatste geval "verzuip" je de motor als die warmer wordt. Dat zou wel verklaren waarom ie afslaat.

Verder heb je neem ik aan ook de ontsteking naar brom verplaatst, een grotere carburateur geplaatst? Misschien is het toch wel nodig een sproeiermaat naar beneden te gaan (51 of 52 ipv 53) als de bougie zwart blijft. Je moet iig een paar kilometer hebben gereden en dan de bougie uitdraaien als die is afgekoeld. Als ie dan wel koffie-met-melk-bruin is, is de afstelling goed.

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Dionysiou
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dionysiou » 24 aug 2009 18:56

De Choke doe ik alleen als ik hem start daarna als ik gas geef gaat klikt ie automatisch weer naar boven. Maar hij wilt helemaal niet starten nu, snap er geen hol van..
Accu is nu leeg, staat aan de oplader (heb hem zoveel keer geprobeerd te starten etc.)

Ontsteking naar brom verplaatst? Een grotere carburateur geplaatst?
Nog nooit gedaan, dit is een brommer.. ik heb dit ding ook als brommer gekocht bij een particulier. Toen reed ie goed behalve dat de accu niet opgeladen was toen.
Dat stel waarvan ik hem had gekocht 20+ hadden de ballen verstand van zo zagen ze er ook uit toen ik hem overkocht ze zeiden dat als er problemen waren dat ze hem altijd naar de dealer brachten, daarom zat er geen uitlaat pakkingen op :lol:

Er zit een 14/12 cab dell'ortho op, sproeier 52, ATW 24, leovince ZX chrome. Rest is standaard..
Daarna bleef ie goed rijden, daarna een Leovince ZX Chrome erop gedaan, bleef goed lopen. Tot mijn vader aan de carburateur en sproeiertje zat toen begon het zeg maar. Hij had hem alleen losgehaald omdat ie de sproeiermaat wou weten.

Ik zal morgen een sproeier 51 en 52 halen, maar het is eerst nodig dat ding te laten starten. Anders kom ik ook niet echt ver..

Dionysiou
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dionysiou » 25 aug 2009 08:51

Net weer geprobeerd, start niet.. bougie zit er goed in..
Carburateur weer losgemaakt, luchtfilter losgehaald.. Alles weer vast gezet en hij start 1x en dan na 1 seconde slaat ie af en daarna wilt ie niet meer starten.

Ik word hier echt ziek van eerst had ik een Malaguti, daarna een Aprilia Di-Tech en nu een Revival en met alle start problemen :cry:

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 25 aug 2009 09:54

Ik denk dat ik weet waar het probleem zit, je benzineslang loopt een beetje vreemd om het spruitstuk heen. Ik denk dat de benzine niet voldoende doorstroomt als er zo'n knik in zit en weer omhoog moet stromen de carburateur in. Op je eigen foto zie je wel wat ik bedoel. Probeer de slang eens over het spruitstuk heen te leggen. Misschien krijg de motor simpelweg geen benzine om te blijven lopen en start alleen op het beetje wat in de vlotterkamer komt als je de carburateur eraf haalt en er weer opzet.

Afbeelding\

Dionysiou
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dionysiou » 25 aug 2009 12:28

Haha, dat zou wel logisch zijn ik hoop het..
Net een sproeier 50 ingedaan, nieuwe bougie erin gedaan, nieuwe koppakking gehaald (die nog niet gemonteerd) maar deed het nog steeds niet pff..

Maar dat slangetje zit inderdaad heel raar, ik zal straks even je advies opvolgen en het slangetje recht/beter monteren. Eerst wat eten :D
Ben al vanaf 7 uur 's ochtends bezig.

Dionysiou
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dionysiou » 25 aug 2009 16:59

Hey.

De ingang waar het slangetje op moet van de carb heb ik omhoog gedraait en weer vastgedraait slangetje erop en geen knikken.
En nog start ie niet!

Pff..

Afbeelding
Afbeelding

Dionysiou
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dionysiou » 25 aug 2009 18:12

Luchtschroef teruggedraait toen wou die starten, liep ie stationair goed.

Kappen er weer op daarna wou die niet meer starten, toen begon er weer te lekken vanuit de luchtfilter benzine(?!!!) en toen maakte we de luchtfilter open zat er god damn veel benzine in. Zekeringen nagekeken dat was het niet. Wat kan het zijn? :x
Vlotterbak lekt niet, zit nu sproeier 50 in.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 25 aug 2009 19:46

Kun je die benzineslang niet gewoon recht leggen zonder vertikale bochten ofzo? Dit schiet ook niet op zoals je het nu hebt zitten. Probeer gewoon in hetzelfde horizontale vlak de benzineleiding te leggen.

Ik krijg toch sterk het vermoeden, zeker nu je zegt dat er brandstof in het filter zit, dat de membraan kapot is of lekt.

Dionysiou
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dionysiou » 25 aug 2009 21:40

Hmm, slangetje kan niet anders dan moet ik dat mondje die aan de cab zit verdraait en losdraaien. Kan dat gewoon?

En het menbraan is dat moeilijk te vervangen?

sjaakvanvoorschoten
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 25 aug 2009 22:38

je kan dat ding van je carb losdraaien en in de richting zetten die je wilt.

membraan vervangen: moet je je cilinder eraf halen. daarna is het niet zo moeilijk :P 4 boutjes losdraaien
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
30 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen