• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3553 berichten
  • Pagina 168 van 178
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • …
  • 178
  • Volgende
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 30 aug 2009 08:41

Die zorgt ervoor dat de benzinetoevoer afgesloten wordt door de vlotternaald zodat de carburateur niet overstroomt. De vlotter drijft. Eigenlijk hetzelfde principe als bij een toilet. Als het niveau daalt (je trekt door) zakt de vlotter weer en stroomt er weer nieuwe brandstof naar binnen totdat de vlotterkamer weer vol is. En dat gebeurd tijdens het rijden vanzelf.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

jeroentjee
Tomosforummer

Berichtdoor jeroentjee » 30 aug 2009 17:08

Iemand enig idee hoe hard ik zou gaan / trekken met een 14/12 carburateur met me tomos standaard tecno niet terugloop/atw 28/bromkop ? Mensen zeggen 55 maar is dat niet wat hoog voor alleen de verandering van carb ? Win ik trekkracht ?
Heb het al een paar keer gevraagd maar ben beetje kwijt waar precies enz :P

en kan deze http://www.leertouwer.com/default.asp?i ... 13||ps=100" onclick="window.open(this.href);return false; op me tomos ? :)

timothy
Tomosforummer

Berichtdoor timothy » 01 sep 2009 14:08

Kan iemand mij uitleggen hoe je het beste een buddyseat (lang zadel) kan monteren, zonder te boren/lassen?
Graag hou ik mijn bagagedrager erop. En wat zit er allemaal bij om hem vast te maken als je hem bijvoorbeeld bij scoots.nl besteld?
Alvast bedankt! :)

MaartenMichel
Pindabrein

Berichtdoor MaartenMichel » 02 sep 2009 17:03

Hee,

Ik ben van plan een 2e hands bromkop te kopen om mijn tomos standaard a35 wat harder te laten optrekken. Is er nog verschil in maten? Of kan ik dit probleemloos kopen.

Bvd,

Maarten

JorDdi
Tomosforummer

Berichtdoor JorDdi » 02 sep 2009 18:25

ik weet dat het heel stom klinkt, maar mijn stuurslot werkt inprincipe niet volgens mij,

ik weet niet in welke stand de voorvork moet staan maar heb alles al geprobeerd,

het klinkt echt heel noob, en dat is het opzich ook best wel. :x

alleen zit er al een paar maanden mee te kloten,
en jaa ik doe hem eerst naar links, indrukken en dan weer naar rechts..

mvg jordi :D
KIJK MAAR

martijnn
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor martijnn » 02 sep 2009 18:27

stuurslot werkt toch altijd indrukken en naar links draaien?
Mijn tomosjuh

Tomos onderdelen te koop.

Mijn setup:
65cc airsal
Puch Hd kop
15/15 dellorto sha carb
Sproeier 70
Dmp terugloop uitlaat
Powerfilter
Ontsteking op bromstand
74 km/p op digitale teller

JorDdi
Tomosforummer

Berichtdoor JorDdi » 02 sep 2009 19:29

stuurslot werkt toch altijd indrukken en naar links draaien?
neee niet dus....
KIJK MAAR

timothy
Tomosforummer

Berichtdoor timothy » 02 sep 2009 19:47

ik weet dat het heel stom klinkt, maar mijn stuurslot werkt inprincipe niet volgens mij,

ik weet niet in welke stand de voorvork moet staan maar heb alles al geprobeerd,
Ik weet niet wat voor stuurslot je hebt maar bij mij moet je het stuur een flink eind naar rechts toe draaien en dan vind je een gat waar je het slot in kan doen en vast kan zetten. Bij mij hielp een beetje kruipolie om het stuurslot veel beter zijn werk te laten doen.
Kan iemand mij uitleggen hoe je het beste een buddyseat (lang zadel) kan monteren, zonder te boren/lassen?
Graag hou ik mijn bagagedrager erop. En wat zit er allemaal bij om hem vast te maken als je hem bijvoorbeeld bij scoots.nl besteld?
Alvast bedankt! :)
Heeft iemand nog een antwoord voor mijn post? :)

Sandato
Pindabrein

Berichtdoor Sandato » 02 sep 2009 21:01

Ik weer met de sealring.Hij lekt trouwens niet meer, dus heel erg bedankt voor jullie tips.

Nu alleen even een vraagje, ik heb nog steeds problemen met starten, moet sowieso altijd met choke. Ook als die net gestart is pruttelt die altijd een beetje leuk. Na 1 min rijden is die prima !
Zou ik dat probleem kunnen verhelpen door mn sproeier een maatje omhoog te doen?
Want dat zou die wat rijker mengsel hebben en zou ik niet per se met choke hoefen te starten, en dat gepruttel komt volgens mij ook door brandstof te kort?

Ik zou dat natuurlijk een beetje kunnen checken door je bougie te bekijken, ma ehm :| hoe bekijk je die?
Ik weet waar die zit maar kan je die er gewoon uitdraaien ofzo?

Helpers zijn Koning :koning:
Die van mij komt gewoon vooruit !

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 02 sep 2009 21:57

Hee,

Ik ben van plan een 2e hands bromkop te kopen om mijn tomos standaard a35 wat harder te laten optrekken. Is er nog verschil in maten? Of kan ik dit probleemloos kopen.

Bvd,

Maarten
Als je bedoelt of ie zo past, ja dat past. Als je een bromkop gaat kopen laat je niet belazeren door een snorkop mee te nemen. Bromkop heeft in de verbrandingsruimte geen "hap" weggefreesd, waardoor de compressieruimte kleiner is als een snorkop. Let ook op de bovenste rechter koelvin of er geen d25/ D25 staat, want dan is het een snorkop. Check iig de "squish" of die 0,6 mm is anders gaat de motor tikken/klapperen.

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 02 sep 2009 22:00

[quote="timothy]Kan iemand mij uitleggen hoe je het beste een buddyseat (lang zadel) kan monteren, zonder te boren/lassen?
Alvast bedankt! :)[/quote]
Heeft iemand nog een antwoord voor mijn post? :)
Ja, je bagagedrager kan blijven zitten als de achterste steun van het bananenzadel maar vastgezet kan worden op dezelfde plaats als waar de bagagedrager vast zit op het frame. Ik denk dat je en stukje uit het gaasrekje moet halen en een iets langere bout gebruiken. Niet te lang anders raakt die de band met inveren.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 02 sep 2009 22:03

....Ik zou dat natuurlijk een beetje kunnen checken door je bougie te bekijken, ma ehm :| hoe bekijk je die?
Ik weet waar die zit maar kan je die er gewoon uitdraaien ofzo?

Helpers zijn Koning :koning:
Ja gewoon uitdraaien met een bougiesleutel en naar de tip en kromme boogje kijken. Als die anders dan koffie-met-melk-bruin is moet je wat aan de afstelling doen.

JorDdi
Tomosforummer

Berichtdoor JorDdi » 03 sep 2009 14:38

Ik weet niet wat voor stuurslot je hebt maar bij mij moet je het stuur een flink eind naar rechts toe draaien en dan vind je een gat waar je het slot in kan doen en vast kan zetten. Bij mij hielp een beetje kruipolie om het stuurslot veel beter zijn werk te laten doen.

ik heb me brommer nieuw gekocht dus lijkt het me beetje onnodig om kruipolie bij het slot te doen?,

maar zal het proberen,
KIJK MAAR

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 03 sep 2009 23:57

Stuur naar rechts draaien totdat het slot tegenover de opening staat in het balhoofd, dan de sleutel rechts of links draaien (ligt aan type slot) en indrukken, sleutel los en klaar. Op slot.

Losmaken is andersom.

jeroentjee
Tomosforummer

Berichtdoor jeroentjee » 04 sep 2009 13:24

ik wil nog steeds ff weten hoe hard ik ongeveer ga met een 14/12 carburateur, tecno niet terugloop uitlaat, bromkop en een 28 achter tandwiel :P. Tomos standaard 2009

tnx !

fllex
Vaste forummer

Berichtdoor fllex » 07 sep 2009 21:29

Weet niet of het klein is maar:

Heb nu Tomos A3 (of A35 ofzo maar op kentekenbewijs staat A3) standaard uit 2008 (BROM geel kenteken) behalve dat ik dan tecnigas next uitlaat erop heb gezet (verder niks aangepast).
Ik wil nu een andere cilinder etc aanschaffen. Zat te denken aan airsal 70cc en dan carb 15/15, sproeier rond 70. Dan nog achter tandwiel 22 ofzo.. zal ik dan klaar zijn om beetje rond de 70/75 te rijden?

Iemand hier ervaring mee??

Groetjes.
Tomos 65cc

bassteen
Pindabrein

Berichtdoor bassteen » 07 sep 2009 22:51

Heey gasten,

Ik had een vraag.
Ik heb een tomos snor met:
-50cc normaal(nu dus 50cc snel)
-snor kop
-snor blok
-ontgrenst spruitstuk
-15/15 dellerto cabarateur( hier zit schijnt een standaard sproeier in, waarvan ik niet de maat weet..)
-powerfilter

Nu is mijn vraag:
Ik heb onlangs een 50cc snel cillinder onder me tomos gegooid, maar sinds die eronder zit moet ik eerst een tijdje kicken met het gas helemaal open(terwijl hij met de oude cillinder altijd gewoon zonder gas 1 keer hoefde te kickte en meteen weg kon rijden) en dan na ongeveer 10 keer kicken gaat hij aan maar dan valt elke keer me tomos uit als ik me gas los laat.

Maar als ik ga rijden rijd hij gewoon perfect(hij rijd ook een stuk harder) maar als ik dan rem voor een bocht ofzo valt me motor ook weer meteen uit(dus ik moet elke keer me gas een beetje openhouden zodat hij niet elke keer uitvalt... nu mijn vraag, waar ligt dit aan??

Nou iig al bedankt voor reacties, enne.. hoe reageer ik in andere topics want daar snap ik nog ff niets van?
Ps, wie weet waar ik een hogedruk kop voor 50cc snel kan kopen, kan namelijk nergens een link vinden....

nou, later!
Laatst gewijzigd door bassteen op 07 sep 2009 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

sjaakvanvoorschoten
Diehard

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 07 sep 2009 23:05

Heey gasten,

mega verhaal

Nou iig al bedankt voor reacties, enne.. hoe reageer ik in andere topics want daar snap ik nog ff niets van?

nou, later!
standaard maar op 15.15 is 68. dit is erg groot voor standaard alles.
ik zou wat meer naar beneden gaan kwa sproeiers. dan zal je makkelijker starten.
en dat reageren in andere topics; onderaan de pagina of bovenaan de topic zit een knopje met beantwoorden/ reageren
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)

bassteen
Pindabrein

Berichtdoor bassteen » 07 sep 2009 23:09

Heey gasten,

mega verhaal

nou, later!
standaard maar op 15.15 is 68. dit is erg groot voor standaard alles.
ik zou wat meer naar beneden gaan kwa sproeiers. dan zal je makkelijker starten.
en dat reageren in andere topics; onderaan de pagina of bovenaan de topic zit een knopje met beantwoorden/ reageren

Maar toen ik met me oude cillinder reed deed hij het gewoon wel, dus daar snap ik dan niets van, maar als ik die hoge drukkop voor 50cc snel erop heb. wat voor sproeier moet ik dan nemen?
En met het reageren, ik zie bij dit topic gewoon beantwoorden boven staan maar bij andere topics zie ik dit niet..?
iig al bedankt! Laterr

sjaakvanvoorschoten
Diehard

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 08 sep 2009 07:02

doe alsnog een kleinere sproeier.
dat je het niet bergijpt is normaal. af en toe is het een mysterie waar je niet al te lang over moet denken want anders krijg je koppijn voor het leven :')
maar kan zijn dat je vorige cilinder bijvoorbeeld valse lucht trok ergens waardoor je sproeier toen wel goed was.

en posten: je bent een pindabrein. die hebben niet genoeg recht om in andere forums te posten :wink:
Weet niet of het klein is maar:

iets met 70cc

Iemand hier ervaring mee??

Groetjes.
je zult dan wel rond de 75 gaan ja.

@jeroentjee (of zoiets :') )

je zult dan iets van 45 a 50 gaan.
alsj e je ontsteking ook nog op brom zet kunnen je vrienden gelijk hebben over 55
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)

Gesloten
  • Afdrukweergave
3553 berichten
  • Pagina 168 van 178
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169