• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Cilinder boutjes

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
24 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 30 okt 2009 16:49

hey,
Ik heb een 65cc cilinder dus heb ik boutjes, mijn bullit uitlaat demper was nogal gaar dus wilde ik mijn andere uitlaat eronder gaan leggen.

Ik kijk onder mijn cilinder, zit de uitlaat met maar 1 boutje vast(de andere was eruit getrilt ofzo)
opzich geen probleem natuurlijk ik pak de sleutel en zet m erop, met een heeeel klein beetje kracht draaide ik zo de bout kapot.

Nu heb ik dus een cilinder waar nog net 1 cm aan draad uitsteekt, hoe kan ik die er het best uithalen? Ik heb nog niets geprobeerd uit angst dat de rest ook afbreekt.
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog


Angelo
Vastgeroeste forummer
Berichten: 753
Lid geworden op: 12 okt 2007 17:45
Locatie: Tussen orde en chaos
Contacteer:
Contacteer Angelo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Angelo » 30 okt 2009 16:51

2 moertjes erop draaien strak aan elkaar en dan eraf draaien als ze passen, of met de griptang.
Spuit wat wd40 erop dan gaat het net wat soepeler
Snor Tomos s25 [ verkocht ]
Schnor tomos á lá speciale [ verkocht ] ;(
Snor Quadro electr. start :)
Snor Funsport'r Electr. start :D
Minicrosser BamiNasi 49cc :')
Omhoog

jochie
Vaste forummer
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:51
  • Citeer

Berichtdoor jochie » 30 okt 2009 16:53

als je een accuboor hebt, dan kun je dat boutje, net als een boorbitje erop vastdraaien (met de meeste ten minste) dan zet je de boor op naar buiten draaien en met een beetje WD40 draai je hem er wss wel uit.
Omhoog

Gebruikersavatar
Tinus_070
Vaste forummer
Berichten: 469
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:23
Locatie: Den Haag, ZH.
  • Citeer

Berichtdoor Tinus_070 » 30 okt 2009 17:01

WD40, heel veel.
In laten trekken een uurtje ofso, en dan nog ff een beetje erop.
Beste is nog naaimachine olie, maar dat heeft niet iedereen bij de hand en is te duur om ff te halen.

Dan doen wat Angelo zei.
Twee moertjes erop, en dan kan je de onderste los draaien en dan moet als het goed is de rest mee komen.
Met een Accutol sloop je het alleen maar omdat deze vol vermogen er op zet.
Je moet dit rustig en met beleid doen.
Griptang kan ook, maar veel mensen kunnen daar niet mee overweg en breken dan het hele geheel kapot.
Laatst gewijzigd door Tinus_070 op 30 okt 2009 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Piaggio Zip SP H20
Tinus jij bent echt bloedirritant af en toe. :P
Kijk Tinus, jij weet wat een goede coffeeshop is! De Jukebox kicks aars :mrgreen:
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 30 okt 2009 17:03

de schroefdraad gebruiken is niet mogelijk die is beschadigd.

Ik zat er zelf nog aan te denken om er met een ijzerzaagje een gleufje in de zagen en dan met een schroevendraaier eruit draaien?
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
Tinus_070
Vaste forummer
Berichten: 469
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:23
Locatie: Den Haag, ZH.
  • Citeer

Berichtdoor Tinus_070 » 30 okt 2009 17:04

Als je gaat zagen dan word het metaal alleen maar slapper en zal het eerder breken.
In jou geval zijn er 2 mogelijkheden..
Boutje erop lassen en dan eruit draaien, of een GOEDE tang.
Gewoon heel veel WD40 en dan moet het wel lukken.
Piaggio Zip SP H20
Tinus jij bent echt bloedirritant af en toe. :P
Kijk Tinus, jij weet wat een goede coffeeshop is! De Jukebox kicks aars :mrgreen:
Omhoog

jochie
Vaste forummer
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:51
  • Citeer

Berichtdoor jochie » 30 okt 2009 17:05

als ik jou was zou ik eerst mijn idee toepassen, met jou idee wordt het egt een stuk slapper en als het al breekt als je alleen maar rustig draait... je weet maar nooit
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 30 okt 2009 17:07

jouw idee zou opzich wel kunnen ik zal eens kijken of ik er uberhaupt bijkan met de boor
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
Tinus_070
Vaste forummer
Berichten: 469
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:23
Locatie: Den Haag, ZH.
  • Citeer

Berichtdoor Tinus_070 » 30 okt 2009 17:08

Doe wat je niet laten kan.
Met de boor breekt het 100 %.
Piaggio Zip SP H20
Tinus jij bent echt bloedirritant af en toe. :P
Kijk Tinus, jij weet wat een goede coffeeshop is! De Jukebox kicks aars :mrgreen:
Omhoog

jochie
Vaste forummer
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:51
  • Citeer

Berichtdoor jochie » 30 okt 2009 17:08

als je met 2 personen bent kun je de een de achterrem in laten knijpen, dan trek je zo je tomos op je achterwiel, kun je er zo bij.
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 30 okt 2009 17:11

waarom zou het breken? als ik gewoon weinig kracht zet.

Het gaat er gewoon om dat ik grip heb op het tapeinde.
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 30 okt 2009 17:14

ik probeer het nog even 1 ding dan horen jullie het zo wel.
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

jochie
Vaste forummer
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:51
  • Citeer

Berichtdoor jochie » 30 okt 2009 17:14

omdat je zelf in je beginpost zegt dat het bouthe al afbrak met heeeeel weinig kracht, dan zal de rest van het ding ook wel niet zo veel soeps zijn.
Omhoog

Gebruikersavatar
Tinus_070
Vaste forummer
Berichten: 469
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:23
Locatie: Den Haag, ZH.
  • Citeer

Berichtdoor Tinus_070 » 30 okt 2009 17:15

Elektrisch aangedreven dingen leveren 'instant torque'.
Oftewel ze pakken gelijk vol vermogen, dus je kan niet met een accutol langzaam draaien.
Daar heb je weer speciale boren voor, die kan je doseren.
Kijk maar is naar een dragbike op accu's, die blaast elke verbrandings motor eruit omdat hij gewoon sneller optrekt.

EDIT: Mijn Metabo Accuboor heeft 2 standen, maar dan kan je alsnog niet doseren, dus dan draait hij langzaam of snel, maar dat kan je niet zelf dmv het inknijpen van die schakelaar, in elk geval niet constant.
Anders gaat hij irritant piepen.
Laatst gewijzigd door Tinus_070 op 30 okt 2009 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Piaggio Zip SP H20
Tinus jij bent echt bloedirritant af en toe. :P
Kijk Tinus, jij weet wat een goede coffeeshop is! De Jukebox kicks aars :mrgreen:
Omhoog

jochie
Vaste forummer
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:51
  • Citeer

Berichtdoor jochie » 30 okt 2009 17:16

met een accuboor kan je toch met de trigger (kweenie hoe ik t anders moet noemen) doseren, gewoon een klein beetje indrukken.
Omhoog

Gebruikersavatar
Tinus_070
Vaste forummer
Berichten: 469
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:23
Locatie: Den Haag, ZH.
  • Citeer

Berichtdoor Tinus_070 » 30 okt 2009 17:17

Heb hem even ge-edit.
Piaggio Zip SP H20
Tinus jij bent echt bloedirritant af en toe. :P
Kijk Tinus, jij weet wat een goede coffeeshop is! De Jukebox kicks aars :mrgreen:
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 30 okt 2009 17:31

ok maar dat gaat dus niet werken, heb nu eigelijk alleen nog maar een stukje ijzer wat eruit steekt. zonder schroefdraad enzo.

uitboren kan ik wel gaan doen maar dat doe ik liever niet....

nog suggesties?(zonder lassen)

en ik heb naaimaschienolie staan is dat beter dan wd40?
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

Gebruikersavatar
Tinus_070
Vaste forummer
Berichten: 469
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:23
Locatie: Den Haag, ZH.
  • Citeer

Berichtdoor Tinus_070 » 30 okt 2009 17:36

Naaimachine olie is de beste olie die er is.
Is special voor een naaimachine omdat deze uiterst goed gesmeerd moet worden.
Allemaal hele kleine deeltjes zitten er in.
Dus daar kan geen WD40 tegen op.
Wat in feite ook olie is.

Maar ik zou gewoon een hele goede tang pakken.
Liefste 1 met een lang handvat zodat je wat meer kracht kan zetten.
Dus geen klein flut griptangetje, daar kom je vaak niet ver mee.
Misschien een goede waterpomptang ofso.
En anders kan je altijd nog een combinatie tang gebruiken, die werken ook goed omdat ze schuin af lopen meestal.

Anders word het echt lassen of boren..
Piaggio Zip SP H20
Tinus jij bent echt bloedirritant af en toe. :P
Kijk Tinus, jij weet wat een goede coffeeshop is! De Jukebox kicks aars :mrgreen:
Omhoog

rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 30 okt 2009 17:39

als ik die erop doe moet ik t dan laten weken? en hoe lang?
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog

jochie
Vaste forummer
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:51
  • Citeer

Berichtdoor jochie » 30 okt 2009 17:41

ja, maar die olie is toch iets anders dan wd40, op t busje van wd40 staat namelijk dat het in het metaal trekt, dat doet die olie toch niet ook?
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
24 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.