• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

vies achterwiel door olie

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
24 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
rikvg
Vaste forummer
Berichten: 340
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:39
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 29 nov 2009 17:07

heb je het al geprobeerd met een dichte lager?
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt


Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame
Omhoog


bvandeursen
Tomosforummer
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 mar 2009 21:14
  • Citeer

Berichtdoor bvandeursen » 29 nov 2009 17:31

heb je het al geprobeerd met een dichte lager?
wat is dat precies? en hoef ik dan niet het hele blok te splitsen om die lager er in te zetten? of gaat het niet om een nieuwe lager?
Omhoog

bvandeursen
Tomosforummer
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 mar 2009 21:14
  • Citeer

Berichtdoor bvandeursen » 06 dec 2009 22:39

wat is een dichte lager?
Omhoog

Gebruikersavatar
Marctraider
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 sep 2007 09:37
Locatie: Gouda
  • Citeer

Berichtdoor Marctraider » 07 dec 2009 10:14

Een dichte lager is een lager die dicht is :) Het woord zegt het al.

Er kan dus geen olie van de ene kant van de lager door de lager naar de andere kant toe. Er zit volgens mij ook al olie of vet in wat er niet uit kan.

Maar verder zie ik niet in wat dit uitmaakt voor het lekken. Hij lekt 9 van de 10 keer gewoon bij de verbinding van vulbus tegen voortandwiel, en bij de moer.

Ik bedoel, de originele lager waar olie doorheen kan komen zit achter de keerring. En als de keerring niet lekt heeft het weinig nut. Verder moet er wel een passende maat zijn qua dichte lager die dezelfde maat heeft als de oorspronkelijke.

Shadowrangers idee lijkt mij het beste, gewoon een pakking van rubber knippen (een paar maten rondjes). Eentje tussen vulbus en tandwiel. Eentje OP het voortandwiel waar de borgplaat erna opkomt. En vervolgens als de borgplaat erop zit tussen de borgplaat en de moer nog een keer. Verder denk ik niet dat het nog door het schroefdraad kan komen bij goede strakke montage van de moer.

Dit zijn dus 3 verschillende ringen die je moet knippen wil je het goed doen. Dit is mijn idee athans. Vloeibare pakking kan wel, maar moet je wel hele goeie hebben.
Pimped up Tomos Streetmate user :)

Developing || Tomos Streetmate A55 - Tuning and Service Manual ||
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
24 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.