• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Carburateur Filter/Afstelling

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
JordiA35
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mar 2010 13:31
  • Citeer

Berichtdoor JordiA35 » 08 apr 2010 18:15

Tomos A35
Bouwjaar: 2005

Hallo allemaal,

Ik heb enkel wat vraagjes, want ik ben van plan me Tomos dus is wat meer op te gaan voeren.

Snelheid +/- 45km/h
Standaard snel
Originele Cilinder, Snorkop
Sproeier ...50? weet zo even niet.
Carburateur 14/9
Snor onsteking.
Begrenst Spruitstuk.

Me eerste vraag luidt, ik heb nu dus een carburateur 14/12 besteld alleen wat me hierbij opviel was dat er een filter in zit? Moet ik die erin laten zo ja welke kant moet erin? of moet die eruit? omdat die namelijk in de carburateur 14/9 niet erop zit.

Ten 2e, ik wil dus alles gaan ontgrenzen, spruitstuk en op bromonsteking, bromkop,bromzuiger en biturbo uitlaat. Aan welke sproeier moet ik dan denken, ik begrijp dat is voor ieder blok anders maar een bepaalde richting kun je me wel geven.:) In de carburateur 14/12 zat sproeier maat 53.

Alvast bedankt,
Omhoog


fllex
Vaste forummer
Berichten: 398
Lid geworden op: 07 mei 2008 02:38
Locatie: hillegom
  • Citeer

Berichtdoor fllex » 08 apr 2010 18:27

Gaasfilter bedoel je? Die eruit halen
Dan je originele luchtfilter erop.
Je kan 53 kijken hoe die loopt ja :)

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

JordiA35
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mar 2010 13:31
  • Citeer

Berichtdoor JordiA35 » 08 apr 2010 18:29

Ja gaasfilter, dus die moet eraf? Wat gebeurd er eigenlijk als deze erop blijft?
Omhoog

Gebruikersavatar
ar0ns
Tomosforummer
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2010 19:54
Locatie: Den Bosch
  • Citeer

Berichtdoor ar0ns » 08 apr 2010 18:46

Ik zou ook richting de 53 kijken. En dan maar verder kijken of hij goed is ofniet.
Tomos Quadro e-start snor

Spruitstuk brom
Ontsteking brom
Powerfilter
Afgevlakte Bromkop
Bullet Uitlaat
twv: 26-31
Sproeier 52

Top ong. 50/55
Omhoog

Gebruikersavatar
Sugi
Vaste forummer
Berichten: 375
Lid geworden op: 10 mei 2009 22:07
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 08 apr 2010 18:46

Zuigt ie meer lucht aan, iets betere prestaties met bijbehorend verbruik
Omhoog

JordiA35
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mar 2010 13:31
  • Citeer

Berichtdoor JordiA35 » 08 apr 2010 21:34

Ik heb eigenlijk nog een ding, ik dacht eerst dat het aan de winter lag maar nu als het wat warmer is moet ik hem nog steeds starten met choke.

Het gaat als volgt. Start hem de eerste keer met choke helemaal naar beneden, hij start maar met gas geven loopt die niet. Daarna zet ik hem uit en kick hem meteen weer aan en ik kan weg krijgen. Maar ik begrijp niet waarom dat in 2x moet en waarom nog steeds met de choke:S.
Omhoog

Gebruikersavatar
Timo
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2742
Lid geworden op: 09 mar 2009 18:52
Locatie: Berkel-Enschot
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 08 apr 2010 21:36

Dan staat je brommer of:
Niet goed afgesteld
of
Hij trekt ergens valse lucht
Omhoog

de papkarre
Tomosforummer
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 sep 2007 17:05
  • Citeer

Berichtdoor de papkarre » 09 apr 2010 11:28

sproeier 53 of 54 is goed
gaasfilter eruit, ori filter erop
slecht starten:
1, rij je brommer warm
2, spuit rond je pakkingen deoderant, gaat hij anders stationair lopen dan heeft hij daar valse lucht

dus spuiten rond je
voetpakking
koppakking
membraam pakking
aansluiting carb/spruitstuk
Omhoog

JordiA35
Pindabrein
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mar 2010 13:31
  • Citeer

Berichtdoor JordiA35 » 10 apr 2010 18:40

Dan staat je brommer of:
Niet goed afgesteld
of
Hij trekt ergens valse lucht
Bougie is gewoon koffiebruin, en valse lucht waar moet ik dat controleren? Bij de carbrateur zit alles goed tegen mekaar vast dus..
Omhoog

marccoef
Vastgeroeste forummer
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 dec 2009 19:41
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor marccoef » 10 apr 2010 19:01

Spuit met wat deo, tussen de aansluitingen:

cilinderkop - Cilinder
Cilinder - carter
Cilinder - spruitstuk
Spruitstuk - carb

Verandert het toerental? dan zuig je valse lucht.
Wel met je motertje aan natuurlijk :')

EDIT: was hierboven al uitgelegd, beter lezen jij :|
tomos; viewtopic.php?f=68&t=12737
puch; viewtopic.php?f=11&t=13085
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 22 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.