Hee iedereen,
Ik heb problemen met mijn tomos, Mijn ketting was ineens gebroken en naar mijn idee niet meer te repareren, dus ik besloot om een nieuwe te kopen.
Deze ketting was natuurlijk veel te lang dus ik heb ook een kettingpons moeten kopen en heb mijn ketting ingekort.
Nu blijkt dat je je kettingpons om de twee schakels moet gebruiken anders wil het pinnetje er niet uit.
Maar het probleem is, er moet nog maar 1 schakel uit en me ketting is precies op maat. en als ik één schakel meer eraf haal dan is hij weer te kort, dan zou ik hem niet vast kunnen maken of dan zou hij te straks staan. (ook weet ik niet hoe ik de schakel er weer aan vast moet maken dus neem liever niet het risico.)
Oftewel, Nu laat ik die ene schakel aan mijn ketting, maar hij is dus eigenlijk te lang.
Dus toen dacht ik, als ik nu mijn wiel meer naar achter zet dan span ik mijn ketting, alleen dit wil niet lukken.
Als ik de twee schroeven aan mijn achterwiel een beetje losjes draai en die twee rare rondjes die naast de schroeven zitten allebei naar achter draai wil mijn band niet naar achter. alsof hij maar op één plek vast kan zitten, of niet verder kan.
Vroeger heb ik dit al een keer eerder gedaan en toen kon het wel. vergeet ik nu iets?
Hoe kan ik nu oplossen dat mijn ketting strakker staat? ik kan geen schakel eruit halen en mijn ketting naar mijn gevoel ook niet spannen of moet het spannen op een andere manier?
Welke model tomos heb je? Tomos standard
uit welk jaar komt de tomos? +-1993
Is het een snor of een brommer? snorbrommer
wanneer ontstond het probleem? geen idee.
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? Er zit een nieuwe achterbrug op (chromen) niet de originele tomos brug want die was te duur (het lijkt wel of het door de achterbrug komt dat me wiel niet verder naar achter wilt.)
DionMart