“Ik heb een paar weken geleden een nieuwe Tomos Youngst’R gekocht en loop sindsdien de dealer (het Amsterdams Bromfietshuis) plat omdat de overgang van de eerste naar de tweede versnelling vanaf aankoop al niet goed werkt. Mij werd verzekerd dat het in no time zou zijn verholpen. De motor maakt wel toeren, maar hij schakelt niet goed/met zeer irritante vertraging over naar twee. Het ding trekt dus niet goed op. In het Amsterdamse stadsverkeer bepaald gevaarlijk. De dealer/verkoper heeft nu twee of drie keer een tandwiel vervangen of zo, maar zonder enig resultaat. Ik voel me inmiddels behoorlijk bekocht voor in totaal een aanschafprijs van € 1700,= ! Wat zou de technische oplossing kunnen zijn voor dit euvel ? Dealer heeft tandwielen vervangen en zo, maar dat helpt allemaal niet. Dit forum is het laatste wat ik nu probeer, want zolangzamerhand wil ik m’n geld terug (en dan nooit meer een Tomos). Gevalletje TROS Radar … ? Maar liever natuurlijk: oplossen, want eenmaal in de tweede versnelling loopt-ie als een trein ...
Alvast bedankt voor reacties !