'' Ik maak er geen topic voor aan.. ''
Een tijdje geleden..
Spoiler: show
Kreeg ik de kans een crosser te kopen. Wat leuk was, aangezien ik al een tijdje keer voor een cross tomos/puch/whatever. Maar dit was beter, een perfect lopend schakelbakkie wat overigens een vierbak is, voor vijftig piek. Extra blok etc erbij..
Spoiler: show
Goed. Ik maak dus eens een keer een brommer schoon. Direct maar even dingen die mij stoorden opgeknapt. Verlichting deed 't niet. Op twee doorgebrande lampen na was de bedrading ook los. Maar eerlijk gezegt stoorde ik mij al aan de bedrading die overal hing. En dan ook overal.
Na de carburateur schoon gemaakt te hebben en de sproeier even netjes doorgeblazen te hebben met de compressor.. Krijg ik deze shit.
Maarja, mocht de pret niet drukken. Bovendien had ik de bougie eruit gekregen voor de eerste keer.
Leuk spul wat ik nog heb liggen.. Behalve die standaard caburateur, de grote ligt al eronder.
En ik ga denk ik ergens rond woensdag wanneer ik vroeg vrij ben even een lasje laten leggen. Verloopstukje uitlaat naar demper + gianelli demper die ik nog had liggen = herpaderp lollige demper. Want ik doe aan low-budget tuning kut!
Mijn mooi weggewerkte bedrading..
En vet get00nde voorkap.
Na de carburateur schoon gemaakt te hebben en de sproeier even netjes doorgeblazen te hebben met de compressor.. Krijg ik deze shit.
Maarja, mocht de pret niet drukken. Bovendien had ik de bougie eruit gekregen voor de eerste keer.
Leuk spul wat ik nog heb liggen.. Behalve die standaard caburateur, de grote ligt al eronder.
En ik ga denk ik ergens rond woensdag wanneer ik vroeg vrij ben even een lasje laten leggen. Verloopstukje uitlaat naar demper + gianelli demper die ik nog had liggen = herpaderp lollige demper. Want ik doe aan low-budget tuning kut!
Mijn mooi weggewerkte bedrading..
En vet get00nde voorkap.
Spoiler: show
Ik was eerst van plan om morgen pas te beginnen, maarja. Ik had tijd.
Aangezien ik het probleem niet kon vinden bij de carburateur maar verder gaan kijken. Carburateur eraf gevolgt door de kop gevolgt door het spruitstuk en membraam. Die er beide goed uitzien, overigens. Maar toen ik de cilinder eraf trok stond ik nog even gek te kijken, geen wonder dat ik zo makkelijk wheelies trok.
Dat was dus blijkbaar een 70ccer. Zonde dat er nog een standaard uitlaat op zit dan.. Vooral daarmee zou ik nu winst kunnen halen. Maar dat terzijde. De cilinderkop die erop komt links en de ouwe rechts.
Dit moet ik zo gelast hebben voor de demper.. Miniscuul lasje, maar natuurlijk zelf geen lasapparaat. Ondertussen al nieuw demperwol/tape om de demper er goed om heen te houden erin gedaan.
Irritante rubberen kutdingen. Ik hou meer van de metalen.. Maarja.
ONDERTUSSEN even een foto van de citta. Beter gezegt, de eerste.
( Wit is een kutkleur met dit weer! )
En als laatste, weet iemand toevallig welke brommers deze aansluiting hebben?
Heb namelijk nog een uitlaat liggen van weet ik 't..
Aangezien ik het probleem niet kon vinden bij de carburateur maar verder gaan kijken. Carburateur eraf gevolgt door de kop gevolgt door het spruitstuk en membraam. Die er beide goed uitzien, overigens. Maar toen ik de cilinder eraf trok stond ik nog even gek te kijken, geen wonder dat ik zo makkelijk wheelies trok.
Dat was dus blijkbaar een 70ccer. Zonde dat er nog een standaard uitlaat op zit dan.. Vooral daarmee zou ik nu winst kunnen halen. Maar dat terzijde. De cilinderkop die erop komt links en de ouwe rechts.
Dit moet ik zo gelast hebben voor de demper.. Miniscuul lasje, maar natuurlijk zelf geen lasapparaat. Ondertussen al nieuw demperwol/tape om de demper er goed om heen te houden erin gedaan.
Irritante rubberen kutdingen. Ik hou meer van de metalen.. Maarja.
ONDERTUSSEN even een foto van de citta. Beter gezegt, de eerste.
( Wit is een kutkleur met dit weer! )
En als laatste, weet iemand toevallig welke brommers deze aansluiting hebben?
Heb namelijk nog een uitlaat liggen van weet ik 't..
Fotoloze update wegens geen camera ter beschikking, 21-1-2011.
Spoiler: show
Nou, goed. Vanacht ziek geworden maar gewoon met een domme kop de schuur in. Behalve dus de verrassing dat het een 70ccer was blijken dus de carters ook zijn gefreest.
Ben dus behoorlijk verbaasd dat ik er behalve de brute optrek kracht geen gigantisch hoge snelheid uit haal. Nooit compleet kunnen testen wegens geen kenteken dus geen lange wegen om 't op te doen. Kan altijd net een seconde in de vierde voor ik moet remmen .
Mijn plan is dus om gewoon van 't weekend de scooter zijn kentekenplaat te 'lenen' en de openbare weg even te gebruiken. Weet mooie stukjes asfalt daarvoor dus dat word geen probleem. Pakkingen aanschaffen is wel een must, dus dat word mijn avontuur morgen.. Ik wou eigenlijk vandaag pas beginnen met strippen dus ik loop al voor!
Ben dus behoorlijk verbaasd dat ik er behalve de brute optrek kracht geen gigantisch hoge snelheid uit haal. Nooit compleet kunnen testen wegens geen kenteken dus geen lange wegen om 't op te doen. Kan altijd net een seconde in de vierde voor ik moet remmen .
Mijn plan is dus om gewoon van 't weekend de scooter zijn kentekenplaat te 'lenen' en de openbare weg even te gebruiken. Weet mooie stukjes asfalt daarvoor dus dat word geen probleem. Pakkingen aanschaffen is wel een must, dus dat word mijn avontuur morgen.. Ik wou eigenlijk vandaag pas beginnen met strippen dus ik loop al voor!
Update 22-1-2011.
Spoiler: show
Vet leuke datum. Maargoed. Ik heb een hekel aan vloeibare pakking, weet je wel hoe Ka U Tee dat is om eraf te halen?
On the bright side, las adresje gevonden. En als iemand nog een goedkoop snel uitlaatje heeft liggen, je weet hoe je moet PMen.
Resultaat van halfuur kloten..
On the bright side, las adresje gevonden. En als iemand nog een goedkoop snel uitlaatje heeft liggen, je weet hoe je moet PMen.
Resultaat van halfuur kloten..
Update 26-1-2011.
Spoiler: show
Ik zit hier altijd nog met een paar lekker volle voorhoofdholten, koppijn niet te zuinig en lam als een otter. Maar dat houd me niet tegen van een beetje beunen natuurlijk. Ma op pad gestuurd om pakkingen te halen zodat ik deze middag nog een beetje kon spelen. Nou, ik kan je vertellen dat ik het niet leuk meer vond. Ik kreeg die verrekte zuigerveer maar níét er gewoon in.. Halfuurtje pauze genomen wegens woedeprobleempje waar een paar dingen bij gesneuveld zijn voor ik de cilinder erop kreeg met zuiger erin natuurlijk..
Maar wat merk je dan? In je epische strijd om de zuiger erin te stouwen, heb je met je pols de pakking verneukt. Hele hel dus weer opnieuw gedaan..
Voor..
En na ( Met pakking al. Die overigens niet paste ook nog eens.. )
Dus even op maat,
Trouwens, ook een echte Maloss spruitstuk!
Maarja, toen de pakking dus WEER lek was.. Fuck jou, Honda MT!
Maar uiteindelijk, na een nieuw pakkinkje.. Stond 't in elkaar!
En nu is ze weer..
Na twee minuten rennen sloeg hij aan. Reed weer geweldig.
Maar wat merk je dan? In je epische strijd om de zuiger erin te stouwen, heb je met je pols de pakking verneukt. Hele hel dus weer opnieuw gedaan..
Voor..
En na ( Met pakking al. Die overigens niet paste ook nog eens.. )
Dus even op maat,
Trouwens, ook een echte Maloss spruitstuk!
Maarja, toen de pakking dus WEER lek was.. Fuck jou, Honda MT!
Maar uiteindelijk, na een nieuw pakkinkje.. Stond 't in elkaar!
En nu is ze weer..
Na twee minuten rennen sloeg hij aan. Reed weer geweldig.
Update 27-1-2011.
Een video, bitches. Dit is dus een standaard uitlaat hé..
Link
Update 2-2-2011.
Spoiler: show
Toch maar even het andere filmpje geupload. De demper is ook verlast ondertussen, maar krijg die MT niet aan omdat hij om de 2 minuten verzuipt. Morgen even kleiner sproeiertje ophalen ( 120 nu. )
Link
Link
50 Euro voor de brommer.
30 Euro mengsmering.
2 Euro kroonstukjes.
5 Euro voor aluminium versiering. ( Een plaat van 2 bij 5 )
0 Euro voor snelle spul.
0 Euro voor demper en buis.
5 Euro voor nieuwe pakkingen
----
92 Euro!