jep, heb ik ook eens gehad

welke tandwielverhouding heb je?
ik had het nl. alleen op mn hoge toeren,
hij verloor dan compressie omdat mn zuiger/zuigerveren niet goed meer waren.
zou er niet te lang mee rondrijden, anders is je zuiger dadelijk helemaal kaduk

ofwel is ie nog niet voldoende ingereden (ff zoeken bij faq hoe dat in elkaar zit).
en loopt je zuiger vast omwille van de hitte omdat de onderdelen niet goed zijn gezet.
anders zou het in je carter kunnen zitten, nl dat stukje dat rondraaid in je carter, met die tegengewichten om de op en neer beweging van je zuiger te krijgen.
dat tegen elkaar aanschuifd doordat het uitzet met de warmte en dus afslaat.
dus misschien moeten de onderdelen nog aan elkaar wennen.
anders inderdaad de blokolie, heb je dit al eens nagekeken?
zou kunnen dat het niet allemaal gesmeerd loopt, maar lijkt me sterk.
en daarnaast, heb je een grotere sproeier in je carburateur gestoken nu je een snellere uitlaat hebt?
hier zal het probleem waarschijnlijk niet liggen, maar als je een te arm mengsel hebt heb je niet voldoende smering
waardoor je dus een vastloper kan krijgen van de hitte, zeker als de brommer niet is ingereden.
je kan dit nakijken door naar je bougie te kijken, is ie mooi koffiebruin aan de binnenkant=goed,
is hij aan de witte kant, is je mengsel te arm-->grotere sproeier (begin met 2 maten, als ie echt heel wit is 3-4 maten)
is ie heel donker--->kleinere sproeier
hopelijk heb je dr wat aan!
de groetjes
