ben nog nieuw en wat onhandig met brommer-onderhoud, dus hoop hier wat tips te krijgen.
Ik ben nu een paar jaar de bezitter van een oude Tomos quadro-snor.
Wat dus de problemen zijn:
-mijn remmen zijn vastgeroest, waardoor dus de rem 'sleept' en niet goed werkt.
-hij start erg moeilijk als hij langer stilstaat *paar maanden
-mijn lampjes branden continue door

-mijn gaskabel heeft moeite om de choke omhoog te laten klikken zeg maar. moet dus altijd met me voet of handen aan het gaskabel zelf trekken
-de banden zijn zacht, maar weet niet tot hoeveel bar ik ze kan oppompen *ja echt meiden vraag, I know

-veel last van roest *hij staat buiten* wil hem dus graag overspuiten, maar weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Dat de waarde verminderd geeft niet, ik rij hem toch zolang tot ie uit elkaar gaat vallen
-(oja nog iets, wat ik niet zo snap) vroeger reed hij 25-28 km/h nu haalt hij soms met een heel eng pruttel (overtoeren?) geluid soms de 40... is dit erg? want vind dit een beetje eng klinken. Ik heb hem daarnaast nooit opgevoerd, slijten de onderdelen misschien, waardoor hij minder begrensd word?
hopelijk weet iemand wat ik hier het beste aan kan doen. wegbrengen heb ik geen geld voor, dus ben op mijn eigen handen aangewezen *plus daar leer je ook stuk meer van denk ik