De problemen ivm de overtoeren en warm/vastlopers zijn eindelijk opgelost, maar nu steken er weer andere problemen de kop op.
Mijn Tomos snor is nu weer helemaal standaard, op atw 26 ipv 33 na.
Als ik de motor afzet blijft hij nog een tijdje natikken. Hetzelfde geluid wat je weleens bij auto's hoort na en lange rit op een warme dag. Maar aangezien het de laatste dagen verre van warm is en er bovendien een koude wind staat verbaast het me. Kan dit kwaad, of is het een teken dat de motor te warm wordt? Met die standaardsnel-uitlaat deed hij dit nooit.
Een tweede probleem is een ander tikkend geluid, wat ik alleen hoor tijdens het rijden. Ik kan niet goed horen waar het vandaan komt, maar het komt of uit het motorblok of uit de buurt van het voorwiel. Het getik is regelmatig, ongeveer 1 tik per seconde en het klinkt een beetje als opspattend grind wat tegen de brommer aan komt.
Als ik de brommer op de middenbok zet en vol gas geef gedurende langere tijd hoor je het niet, je hoort het alleen tijdens het rijden. Als ik, terwijl 'ie stilstaat een slinger aan het voorwiel geef hoor ik ook niets vreemds.
Ik weet dat het misschien een beetje een vaag verhaal is, maar wellicht heeft er toch iemand een goede suggestie.