• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

verschil a35 block en a55 block

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5 berichten • Pagina 1 van 1
tomosfan24
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor tomosfan24 » 20 feb 2011 19:51

eey allemaal ik had een vraag:
Wat is nu het verschil tussen een a35 en een a55 block behalve de onderdelen.
TNT Sportstuur
65cc dmp
bromkop
12mm spruitstuk
15/15 carbarateur
gaasfilter+zwartkapje
sproeier 59
tecno estirol
1e en 2e koppelingsveer 2cm ingekort
26/26
top 84.9 echte kilometers

2pac
Diehard
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 20 feb 2011 21:20

Als je even een foto opzoekt of maakt kan ik het je zo vertellen :wink:
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 20 feb 2011 21:45

A3 blok
''Bij de A3 motor wordt de cilinder die het vermogen afgeeft via een membraam gevuld met brandstof wat wordt gevormd in een vrij simpele carburateur, die de benzine en lucht in de juiste verhoudingen mengt.''

A5 blok
''Bij de A5 motor wordt de cilinder zonder memraam ook gevuld door een carburateur, maar dan wel een carburateur met meer instelmogelijkheden, zoals luchtstelschroef, meerdere soorten sproeiers, gasnaald etc.

Ook is de poorten timing van deze cilinder anders dan de A3 cilinder en is deze cilinder gemaakt van aluminium met aan de binnenkant een zeer harde en slijtvaste nikasil laag.

Door deze veranderingen is een motorblok ontstaan met een trekkracht die in het middelste toerengebied veel hoger is dan het tot dusver gangbare, maar die ruim aan de huidige en komende milieu eisen kan voldoen zonder dat daarbij gebruikt moest worden gemaakt van allerlei elektronische (soms kwetsbare) onderdelen, zoals brandstofinjectie en/ of afgeregelde computer gestuurde ontsteking systemen.''
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..

Ricker
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Ricker » 20 feb 2011 22:11

A3 blok
''Bij de A3 motor wordt de cilinder die het vermogen afgeeft via een membraam gevuld met brandstof wat wordt gevormd in een vrij simpele carburateur, die de benzine en lucht in de juiste verhoudingen mengt.''

A5 blok
''Bij de A5 motor wordt de cilinder zonder memraam ook gevuld door een carburateur, maar dan wel een carburateur met meer instelmogelijkheden, zoals luchtstelschroef, meerdere soorten sproeiers, gasnaald etc.

Ook is de poorten timing van deze cilinder anders dan de A3 cilinder en is deze cilinder gemaakt van aluminium met aan de binnenkant een zeer harde en slijtvaste nikasil laag.

Door deze veranderingen is een motorblok ontstaan met een trekkracht die in het middelste toerengebied veel hoger is dan het tot dusver gangbare, maar die ruim aan de huidige en komende milieu eisen kan voldoen zonder dat daarbij gebruikt moest worden gemaakt van allerlei elektronische (soms kwetsbare) onderdelen, zoals brandstofinjectie en/ of afgeregelde computer gestuurde ontsteking systemen.''
Fout;

Je vergeet dat er meerdere soorten zijn. A3 is al zeer oud, A35 is nog recent, A52 zijn de recenste blokjes die je kan vinden op een Tomos standard enz. A55 vind je op een revival of streetmate.

Alleen A55 blokjes hebben die functie met de lucht. Het verschil tussen A35 en A52 is zeer klein, persoonlijk vind ik A35 blokjes beter. Ik kan zien dat er bezuinigt is op materiaal bij de A52 blokjes.
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

brombertje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 20 feb 2011 22:44

De A35 blokken waren beter dan de A52 blokken. De eerste A52/A55 blokken (2003/4) waren echt slechte blokken, de cilinder was gewoon verkeerd, de spoelpoorten en uitlaatpoort kwamen niet eens volledig open bij onderste dode punt. Ook de spoelpoorten van het carter komen niet overeen met de poorten van de cilinder omdat het A52 blok eigenlijk bedoeld is voor de cilinder die op de A55 zit. .(hier heeft mijn A52 brommer ook last van en ik heb dat opgelost door de cilinder met 1,5 mm alu pakking op te hogen en de uitlaatpoort te vergroten.) De eerste A55 blokken hadden nog meer problemen zoals een verkeerd spruitstuk waardoor de verneveling niet goed de cilinder in ging. Deze problemen zijn nu opgelost bij de A55, inclusief het gebruik van een echte cdi bij de ontsteking wat nog meer vermogen geeft. Je kan veel over de A52/55 lezen in exploded views : viewtopic.php?f=54&t=8465

edit: ik heb de cilinder opgehoogd zodat de poorten volledig opengaan en merk dat er wel verschil is in het middensegment, en ik heb de cilinderkop en cilinder vandaag ook nog wat extra afgevlakt, en de timing wat eerder gezet om het verschil in mijn squish te compenseren, en ik ga morgen even kijken hoe dat werkt.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
5 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers