Ik herken dat geluidje wel denk ik, hoor je het ook als je hem kickt? Is je ketting er toevallig laatst afgelopen, ik heb een tomos gehad die hetzelfde geluid maakte, en daarbij liep het vliegwiel tegen het carterdeksel aan, geeft een heel naar geluid, dat dit uit je cilinder komt lijkt me overigens heel sterk,
Ik zou beginnen met je carterdeksels eraf halen, het kan ook zijn dat een van de pinnen van je koppelingssegmenten tegen het carterdeksel aanzitten te schuren, dan is je koppeling dus gaar.
Juist.. dat is nu ook echt van belang he...Koppeling: Veren inkorten en je probleem is opgelost. Standaard bij alle tomossen.
Had het filmpje niet bekeken... Klonk mij in de oren als een knarsende koppeling. Als je de veer van de primaire koppeling inkort is het probleem wel degelijk opgelost... Maar dit is duidelijk niet het probleem, na het bekijken van 't filmpje.Juist.. dat is nu ook echt van belang he...Koppeling: Veren inkorten en je probleem is opgelost. Standaard bij alle tomossen.![]()
Het kan inderdaad je vliegwiel zijn die tegen je carterdeksel aanschuurt.
Ik heb nog een 2e filmpje, daar zie je dat hij eerst gewoon normaal start en dan ga ik er mee rijden. Binnen 5 sec hoor je het geluid er in schieten. Het is echt bizar hard, de microfoon van me telefoon doet hem geen eer aanik hoor op het filmpje alleen maar een een stationair draaiende motor met op de achtergrond een ruisgeluid
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] en 3 gasten