• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Carburateur luchtdicht?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14 berichten • Pagina 1 van 1
Ricker
Diehard

Berichtdoor Ricker » 20 mar 2011 18:06

Ik kamp al tijden met een klein beetje valse lucht. Hij heeft een dipje als ik gas geef en als ie koud is en geef volgas doet ie ''bwoaap''. Ik heb dit lange tijd geprobeert op te lossen, zonder resultaat. ALles zat muurvast gedraait en ik snapte er niks van.

Nu ging ik eens beter kijken in de carburateur en ik neem het volgende waar ( dit is een andere carb, maar komt op hetzelfde neer)

Met rubber ringetje

Afbeelding

Zonder rubber ringetje

Afbeelding

Er zit dus een spleet, die niet door het rubbertje volledig word afgedekt. Hoort dit? En het rubbertje kan er op 2 manieren in, welke is de juiste manier?

Kan ik er 2 rubbertjes op doen? (dan steekt het gele opvul busje er wel 0.5cm uit, kan dat kwaad?
viewtopic.php?f=9&t=10607" onclick="window.open(this.href);return false
-Bromkop
-14/12 (ontgrenst spruit)
-Momenteel std-snel uitlaat
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

brombertje
Diehard

Berichtdoor brombertje » 20 mar 2011 18:50

Het originele rubbertje kan er maar op 1 manier goed in, en die sluit ook het beste af. Met andere ringetjes heb ik geen ervaring, maar als je een rubber ringetje neemt wat strak erin past, waar ook het spruitstuk in past, dan is het wel luchtdicht.
Met ronde rubber ringetjes zou je er 2 in kunnen doen, als het spruitstuk maar strak in het rubber ringetje valt.

klein_opdondertje
Vaste forummer

Berichtdoor klein_opdondertje » 20 mar 2011 18:55

je zou het ook met teflon tape kunnen proberen,gewoon een laagje om je spruitstuk aansluiting draaien en dan je carburateur er over heen duwen.gas leiding word er ook dicht van dus waarom je spruitstuk niet he?. :D

Fakemon
Diehard

Berichtdoor Fakemon » 20 mar 2011 19:26

Ben jij ook al zo gek op teflon tape, ik wou die suggestie alweer gaan maken.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.

Ricker
Diehard

Berichtdoor Ricker » 20 mar 2011 19:43

Ik bedoel dat ik 2 dezelfde ringetjes heb. Maar er hoort er maar 1 op natuurlijk. Ik heb alles schoon gemaakt en een nieuw stugger rubbertje erin gedaan, nu als ik met deo spuit komt er geen reactie, het valse lucht lijkt dus weg.

Echter het probleem met uitvallen bij volgas blijft. Ik heb nu deze setup
14/12 carb
Ontgrenst spruit
bromuitlaat

En hij wilt alleen hard rijden met sproeier 49 (kleiner niet geprobeert). Ik heb er net even 51 in gedraait, als ik dan gas geef, Bwoaaapt hij bij volgas, en valt vervolgens uit. Wat gek is, want met een te grote sproeier hoort hij te gaat 4takten, en niet te bwoaaapen.

Een ander motorblok, welke gebruikt werd met hetzelfde spruit + carb deed hetzelfde. Het ligt dus niet aan het motorblok. Misschien dat de carb gewoon lek is?

Het gekke is; de bougie is gewoon koffiebruin. Maar de sproeier voor deze setup lijkt mij gewoon te klein.
-Bromkop
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

Joren
Vastgeroeste forummer

Berichtdoor Joren » 20 mar 2011 19:51

Misschien is die sproeier 49 wel opgeboord, en dat hij dus al groter is als je 51.. probeer nog eens wat groter.. 58 ofzo.
Honda CR125, Tomos Flexer 50cc brom, Tomos Quadro 50cc snor

brombertje
Diehard

Berichtdoor brombertje » 21 mar 2011 14:48

Dat had ik dus ook, ik had een standaard snel gekocht en probeerde sproeier 54, omdat er een 52 inzat. Bleek die 52 ook uitgeboord te zijn naar 58/60. :shock:
De sproeier die erin zat deed het dus redelijk goed, en 54 t/m 56 gaf ook hetzelfde wat jij beschrijft, alleen met 56 was het wat mider erg. Met 58 ging het prima.
Je kan wel een beetje testen of sproeier 51 te klein is. Als je de motor stationair warm hebt, schuif je de choke en klein beetje naar beneden en geef je gas. Hoe verder je de choke naar beneden moet houden om vol gas te kunnen geven, hoe groter je sproeier moet zijn. Zo kwam ik erchter dat ik groter moest.

Ricker
Diehard

Berichtdoor Ricker » 21 mar 2011 17:18

Dat had ik dus ook, ik had een standaard snel gekocht en probeerde sproeier 54, omdat er een 52 inzat. Bleek die 52 ook uitgeboord te zijn naar 58/60. :shock:
De sproeier die erin zat deed het dus redelijk goed, en 54 t/m 56 gaf ook hetzelfde wat jij beschrijft, alleen met 56 was het wat mider erg. Met 58 ging het prima.
Je kan wel een beetje testen of sproeier 51 te klein is. Als je de motor stationair warm hebt, schuif je de choke en klein beetje naar beneden en geef je gas. Hoe verder je de choke naar beneden moet houden om vol gas te kunnen geven, hoe groter je sproeier moet zijn. Zo kwam ik erchter dat ik groter moest.
Klopt, als ik mn choke naar beneden druk met sproeier 51 dan gaat hij wel vooruit.

Ik zal morgen maar is 56 kopen ofzo, kijken wat die doet. Als dat niet werkt probeer ik weer even mijn oude 14/9 carb, als hij het dan wel doet is er iets mis met de 14/12 carb.
-Bromkop
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

brombertje
Diehard

Berichtdoor brombertje » 22 mar 2011 01:19

Ik dacht ook dat er iets mis was met mijn carb, en volledig nieuwe pakkingset erin gezet, maar bleek ook gewoon de sproeiermaat te zijn. met 56/58 zal je wel redelijk in goed zitten. Ik vond het altijd al zo raar dat je met 49 zo goed reed. :x

Ricker
Diehard

Berichtdoor Ricker » 22 mar 2011 14:24

Net sproeier 56 erin gedraait en waarachtig, hij werkt. :mrgreen:
Trekt sneller op dan 49, en gasreactie is sneller. Maar hij lijkt nog steeds harder te willen dan ie kan.

Zoals je weet heb ik er een (bijna nieuw) A52 blok onder gezet, maar het gekke geratel bij hoge snelheid heeft deze ook o|O . Lijkt wel of het hoort ofzo.

Ik ga eens kijken of het met een snorkop weg is.
-Bromkop
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

brombertje
Diehard

Berichtdoor brombertje » 22 mar 2011 18:19

Dat gekke geratel heb ik ook bij 53, boven de 58 gaat het weer weg. :? Heel vaag :P Dan hoor ik alleen nog een gezoem, maar ik ga binnenkort mijn blok eens onder handen nemen, en een A55 cilinder erop gooien, en de koppeling nakijken en aanpassen.

Ricker
Diehard

Berichtdoor Ricker » 22 mar 2011 19:37

Dat gekke geratel heb ik ook bij 53, boven de 58 gaat het weer weg. :? Heel vaag :P Dan hoor ik alleen nog een gezoem, maar ik ga binnenkort mijn blok eens onder handen nemen, en een A55 cilinder erop gooien, en de koppeling nakijken en aanpassen.
En bij mij begint het boven de 50, dus dat klopt wel, jij heb ATW 22 en ik 24. Het andere A52 blok heeft het ook, volgens mij is het weer typisch tomosch.

Maar waarschijnlijk horen de meeste mensen het niet omdat ze een bullet met powerfilter hebben :mrgreen:
-Bromkop
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

brombertje
Diehard

Berichtdoor brombertje » 22 mar 2011 19:48

En bij mij begint het boven de 50, dus dat klopt wel, jij heb ATW 22 en ik 24. Het andere A52 blok heeft het ook, volgens mij is het weer typisch tomosch.

Maar waarschijnlijk horen de meeste mensen het niet omdat ze een bullet met powerfilter hebben :mrgreen:
Idd, en onnodig veel zuipen en aandacht trekken. :x

Ricker
Diehard

Berichtdoor Ricker » 22 mar 2011 22:47

Anyway, bij deze weer een wijze les geleerd. Vertrouw gewoon op je ervaring. Klopt het fenomeen niet met je theorie, zit er iets fout in de productie :').

Bwoaapen betekend dus niet altijd valse lucht. Een kleine sproeiermaat betekend dus niet altijd dat het ook werkelijk een kleine sproeier is ( :') ). Oftewel, prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt = te grote sproeier. Bwoaaaap = (veel) te kleine sproeier of valse lucht

There, I fixed it.

Kan close
-Bromkop
-TWV 26 - 24
-ontgrenst luchtfilter
-sproeier 54
-60kmh (tomos teller)

Gesloten
  • Afdrukweergave