Berichtdoor Visaka » 25 mar 2011 09:36
Hallo allemaal,
Ik heb laatst een 2dehands Tomos A3 gekocht en ik heb hier 1 groot probleem mee.
Na de aankoop wilde ik terug rijden naar huis en bij het eerst volgende stoplicht sloeg hij af. Na 1x kicken sloeg hij weer gelijk aan. Daarna reed ik op zijn top (met vol gas dus) en toen hield hij er opeens mee op. Toen dit gebeurde bleef de motor nog wel draaien, tot dat ik stil stond. Met veel moeite thuis gekomen en daarna kwam ik erachter dat er een klein gaatje in de brandstof slang zat en daardoor lucht zoog. Dit slangetje dus vervangen met een iets te groot slangetje (6mm). Weer mee gereden, deed het goed, daarna weer hetzelfde probleem. Brommer in de garage gezet en de luchtfilter beetje schoongemaakt, brandstofslang vervangen (4mm) en het blok van de buitenkant helemaal schoongemaakt (misschien blokkeerde er iets vanaf de buitenkant). Na dit gedaan te hebben deed hij het weer helemaal perfect, voor 1 dag....
Vanmorgen reed ik er mee naar stage en toen deed hij het weer. Vervolgens met de choke gestart en doorgereden op maar half gas. Op het laatste stuk heb ik weer normaal vol gas kunnen geven.
Ik heb geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Misschien om er even bij te zeggen, het achterwiel komt ook steeds onder olie te zitten. Ik weet niet of dit komt doordat de ketting te goed gesmeerd is of dat ik lek heb. Er zit wel flink wat olie op de ketting.
Iemand een suggestie van wat het probleem zou kunnen zijn?