Omdat ik geen voorstel-topic kon vinden, doe ik het maar hier.
Ik ben dus Richard en woon in Leidschendam. Ik werk in Den Haag bij een kunst-antiek veiling.....en daar begint het allemaal mee.
(Ik rij normaal op een motorfiets (kawasaki gpz500s), maar door een ongeval vorig jaar en een lange herstelperiode plus dat de motor behoorlijk beschadigd is, was ik al een tijdje op zoek naar een snorfiets voor weinig)
Een paar weken geleden hadden we daar een brommer en motoren veiling, en ja...ook zelf 2 snorfietsen en 1 bromfiets gekocht.
De bromfiets meteen weer door verkocht, maar de 2 snorretjes heb ik gehouden, een SF-1 (1975) en een S25 (begin 2000).
De s25 doet nog niets (kickstarter of cilinder zit vast), maar de sf-1 kreeg ik binnen een uurtje aan de praat.( carburateur was behoorlijk smerig en het rubber naar de luchtfilter was kapot). Met een paar tieripjes (trekbandjes) en wat stukjes rubber van een binnenband begon er al snel leven in te komen.
Het ding ziet er niet uit : vies, beschadigt en een mega puch zadel......verder mist er nog een achterlicht en een half achterspatbord. Maar het loopt, en hard ook !

Ik rij er nu een paar dagen op, en nu komen de problemen boven water (ik heb ze "blind" gekocht)
Het blok rammelt aan alle kanten, de ketting heeft een strak punt en ook een lager in het achterwiel vertoond veel speling. Maar voordat ik er verder mee ga sleutelen, hoe zit het met de reguliere onderdelen? En dan bedoel ik bandjes, ketting, tandwielen etc. Is daar nog makkelijk aan te komen, of is het bijna hopeloos?
gr,
Richard