Hallo mensen,
Ik heb dus een probleem waarvan ik niet weet wat er aan de hand is. Ik heb een aantal weken geleden mijn snortomos iets harder laten optrekken met een 15/15 carburateur en een bromkop. sindsdien maakt hij nogal wat overtoeren omdat ik nog niet naar een klein achtertandwiel ben overgestapt (28 nog steeds). Ik heb 1 keer een warmloper gehad 2 weken geleden maar dat kwam omdat ik er stomweg iets te weinig olie in had gedaan.... erg stom maar omdat ik dus meende dat dat het probleem was en ik constateerde dat er niets beschadigt was in mijn cilinder toen ik hem open maakte ben ik toch gewoon doorgereden.
Nu ontstond er gisteren dus een probleem. Ik reed naar huis van school en toen ik thuis kwam zag ik dat er boven op mijn carburateur een schroefje weg was (het is van boven een soort rond plaatje waar het rubber van het luchtfilter tegenaan bevestigt is). Nu merkte ik vanochtend toen ik naar school reed dat de tomos op de topsnelheid nogal begon te bonken en een raar geluid maakte en dit was zeker net zo erg toen ik het gas los liet totdat hij weer op lage toeren reed.
Ik denk dat dit zou kunnen doordat hij nogal warm wordt? misschien omdat de zuigerveren versleten zijn? ik zou het niet weten, alle help is welkom.
alvast bedankt!