De ketting staat los als hij niet belast wordt. Ik zal eens kijken hoe strak hij staat als ik er op zit. De veren staan op de stand waarop ze stonden toen ik ze kocht. Als ik het zo bekijk is dat de slapste stand.Is je ketting iets te los als hij gewoon zo staat, of als je erop zit? maakt veel verschil namelijk.
Heb je de veren al op hun slapst gezet?
Als je dat kan heb je of ongelooflijk veel kracht in je handen, of hele slappe veren. Ik heb het net even geprobeerd met de schokbrekers aan mijn brommer gemonteerd, maar als ik hard aan de veer trek, trek ik gewoon mijn brommer omver. Op de brommer gaan zitten tijdens het trekken helpt ook niet, dan komt er alleen maar nog meer neerwaartse druk op de veren te staan.Is makkelijk met de hand te doen hoor. Gewoon je veer aan de onderkant vast pakken, en omhoog trekken. Dan kun je met je andere hand gewoon verstellen.
Wat Joren hier beweert , kan wel !Is makkelijk met de hand te doen hoor. Gewoon je veer aan de onderkant vast pakken, en omhoog trekken. Dan kun je met je andere hand gewoon verstellen.
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Ga je nou mijn topic kapen? Afgaande op de foto denk ik dat je momenteel 30 cm hebt. Dat vind ik persoonlijk hoog zat, tenzij je vaak met iemand achterop zit, of zelf erg zwaar bent. Bij hogere veren is mijn ervaring dat de achterkant zo hoog staat dat je bijna van je zadel afglijdt. En je middenbok raakt de grond niet meer, maar zo te zien heb je die al verwijderd.Ik ben van plan om ook een setje chromen schokbrekers aan te schaffen, maar ik zou niet weten wat voor maat de huidige zijn. raden jullie aan 28, 30 of 32 cm lange veren te kopen, of ogen deze veel te groot?
Op de volgende foto zijn mijn huidige veren te zien. (deze staan tevens in de strakste stand, om slijtage aan de banden te voorkomen.)
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten