Oi mensen,
Mijn tomos quadro 45km/u rijdt na 2 jaar weer. Nu ik er 2 maanden op heb gereden weet ik weer precies waarom ik hem zolang heb laten staan.
Om te beginnen heeft die heel veel moeite om in zijn 2de versnelling te komen, hij rijdt in veel te hoge toeren in zijn 1ste versnelling en blijft daar dan een lange tijd in door rijden, terwijl die al lang in zijn 2 moet gaan(dit is ineens ontstaan, maar ik rij al zeker 1000km op deze manier:$). Als ik het gas helemaal los laat in die hoge toeren en vervolgens weer gas geef pakt die zijn 2de versnelling wel. Heeft iemand dit ook weleens gehad? Of een idee waar het aan ligt?
Het 2de grote probleem aan mijn blok is dat die sinds een paar dagen koppelingsolie lekt, dit ligt op de grond bij mijn voorste tandwiel. Het begon als een paar druppels maar waren op het laatst echt plasjes. iemand een idee wat het kan zijn? Keerring?
Het is in ieder geval duidelijk dat mijn blok een reviseer beurt nodig heeft, dus wilde ik dit meteen goed doen door hem wat op te voeren. Ik wilde graag dat die 70km/u loopt met een goede acceleratie en dan wat onopvallender, is wel beter in Den Haag.
Er zit nu een standaard blok op met een 15/15 cabarateur en een oude proma exhaust. Ik wil ongeveer 200euro voor de revisatie kwijt zijn.
Ik had wat gekeken op http://www.tomoshop.nl en zat te denken aan het volgende:
-Airsal Tomos A35 65cc
-eventueel groter spruitstuk
-15/15 cabarateur(die ik al heb)
-standaard luchtfilter(of een onopvallende, moet namelijk een nieuwe)
-Juiste tandwielverhouding(voor standaard en achter wat groter om de gewenste acceleratie te halen)
-proma exhaust(die ik al heb, of gewoon zo'n chrome sigaar.)
Wie kan mij helpen bij de problemen van mijn blok? of helpen bij het reviceren/opvoeren? wat ik nog meer moet kopen bij een 65cc, bougie etc. of een suggestie over de tandwielen. alle
alsvast bedankt!