uit welk jaar komt de tomos ? 2006
Is het een snor of een brommer? Snor
wanneer ontstond het probleem? /
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? Nee
Wat is het probleem? Koplamp niet recht vooruit gericht en zijkappen passen niet
Ongeveer een week geleden heb ik een Tomos A3 gekocht en hij doet het prima. Toch zijn er wat kleine dingen waar ik wat vragen over heb. Ik heb geprobeerd foto's als bijlage toe te voegen, maar krijg steeds een wit scherm.. Ondertussen is het wel gelukt, bedankt voor de tip! Ik heb een album gemaakt met wat meer foto's
Het eerste "probleem" is dat mijn koplamp niet recht naar voren gericht is. Dit komt omdat een van de twee steunen waar hij aan vast zit een beetje naar buiten is gedraaid (de ander staat wel recht naar voren). Omdat de lamp er toch precies tussen past lijkt het wel of deze te breed is, kan dat? Heeft iemand tips voor me hoe ik de steun een stukje kan draaien?

Eigenlijk vind ik een ronde lamp mooier dan een vierkante, past een ronde lamp zonder problemen op mijn brommer? Ik heb namelijk begrepen dat de vierkante een aansluiting meer heeft. Zijn er verder nog verschillen, zoals bijvoorbeeld het soort lampjes dat erin gaan?
Verder passen mijn zijkappen niet goed, vooral de linkerkap zit erg vreemd. Het voorste plastic "pinnetje" van de linkerkap kan wel in het beugeltje maar de achterste kan er gewoon niet in. Ik heb het nagemeten en het achterste pinnetje zit gewoon te ver naar binnen (of buiten, ligt eraan hoe je het bekijkt) dat hij het nooit zal halen tenzij ik een stuk kap af zou zagen. Dit wil ik natuurlijk niet, heb ik niet gewoon de verkeerde kappen?

De rechterkap zit eigenlijk best wel goed maar ook hier kan het linker "pinnetje" niet in het beugeltje, dit keer omdat het luchtfilterhuis tegen het beugeltje aan zit. Hoort dit? Hierdoor kan ik hem wel flink wat heen en weer bewegen..