• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Snorkop en bromstand?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
7 berichten • Pagina 1 van 1
DBlokland
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
  • Citeer

Berichtdoor DBlokland » 31 okt 2011 16:10

Hallo!

Een tijdje geleden heb ik mijzelf getrakteerd op een 2dehands tomosje. Hieronder meer info:

Welke model tomos heb je? Het gaat om een Flexer en ik meen dat er een A35 blok onder zit.

Uit welk jaar komt de tomos ? Op m'n papieren staat 2005, maar ook dat hij al eerder in gebruik is genomen.

Is het een snor of een brommer? Het is een snorbrommer.

Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? Ik heb er een nieuwe uitlaat onder gehangen (techno), een nieuwe bougie, en ik heb de ontsteking op de bromstand gezet.

Wat is het probleem?Ik heb op het forum meerdere malen gelezen dat de ontbranding efficienter is wanneer de ontsteking op de bromstand staat. Nu heb ik dat gedaan en ik heb het idee dat het juist averechts heeft gewerkt. Hij maakt nu meer herrie, trekt volgens mij ook minder snel op en gaat minder hard. Hoe kan dit? Ik heb de FAQ al gelezen maar heb er niet achter gekomen. Gaarne uw hulp!

Grt.
Setup:
- Tomos A35
- 14/9 carburateur
- sproeier 51
- origineel luctfilter (met verlooprubbertje)
- Bullet uitlaat
- Ontsteking op bromstand
- ATW 28
Omhoog


Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9685
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 31 okt 2011 16:32

Je hebt de uitlaat veranderd, heb je ook gekeken naar de kleur van je bougie? Misschien moet je eea nog afstellen met de sproeier.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

DBlokland
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
  • Citeer

Berichtdoor DBlokland » 31 okt 2011 16:55

Ja, heb ik net nog gedaan. De kleur (na een kort stukje rijden) is donkerbruin (op het keramieke gedeelte) en op het ijzere puntje zwart. Aan de kleur te zien zou er dus misschien een kleiner sproeiertje in moeten nietwaar?

Nu wil ik hem ook harder laten lopen. Is het aan te raden er een bromkop op te zetten? en zo ja, moet ik dan voor de rest nog iets veranderen?

Overigens staat er op m'n papieren dat het gaat om een a35 blok, maar op het blok zelf staat a52?
op de carburateur stond het volgende: dellorio sha 149p
Setup:
- Tomos A35
- 14/9 carburateur
- sproeier 51
- origineel luctfilter (met verlooprubbertje)
- Bullet uitlaat
- Ontsteking op bromstand
- ATW 28
Omhoog

DBlokland
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
  • Citeer

Berichtdoor DBlokland » 31 okt 2011 18:47

Correctie: in m'n eerste post staat er dat er een tecno uitlaat onder zit, maar het is een bullet.

Graag hulp m.b.t. vorige post
Setup:
- Tomos A35
- 14/9 carburateur
- sproeier 51
- origineel luctfilter (met verlooprubbertje)
- Bullet uitlaat
- Ontsteking op bromstand
- ATW 28
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9685
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 01 nov 2011 09:02

Wat voor spruitstuk en carburateur zit er nu op? Als er een begrenzer tussen zit icm een 14/9 carb kun je idd wat moeilijker afstellen. Deze combi is nogal kritisch.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

DBlokland
Pindabrein
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
  • Citeer

Berichtdoor DBlokland » 01 nov 2011 16:42

Ik heb er nu een kleinere sproeier in gezet, 51 ipv 52 en hij gaat als een tiet! Alleen als hij koud is stottert hij nog. Ik heb er ook gelijk atw 28 ipv 33 gemonteerd. Dat scheelt echt in snelheid.

Is het zo dat als ik het spruitstuk ontgrens dat ik dan bij een koude start vlotter wegrijd?

Bedankt voor je hulp!
Setup:
- Tomos A35
- 14/9 carburateur
- sproeier 51
- origineel luctfilter (met verlooprubbertje)
- Bullet uitlaat
- Ontsteking op bromstand
- ATW 28
Omhoog

gangster2
Tomosforummer
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 okt 2011 18:08
Locatie: spijkenisse
  • Citeer

Berichtdoor gangster2 » 14 nov 2011 19:06

ja want er komt meer benzine door heen
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
7 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.