ik bedoel iets anders, me brommer kan rond de 40 lopen hij word alleen begrensd bij de 30
vriend van me vertelde dat ik 2 draadjes door moest knippen om dat te verwijderen
Wat de kennis van een tomos betreft komt er op dit forum tomosrijders met ervaring ,
in tegenstelling tot jouw vriendje kan je bouwen op de antwoorden die hier gegeven worden.
Daarbij is alles wat bij een tomos komt kijken ook al eens besproken op dit forum.
De gewenste onderwerpen kan je makkelijk terugvinden door de zoekfunctie te gebruiken of
de WIKI te raadplegen.
Vooralsnog heeft Alex al de eerste stappen genoemd om jouw snorfiets sneller te laten rijden.
Je hebt al een snelle standaard uitlaat , dat is klasse.
Nu kan je ook jouw tandwielverhouding veranderen, voortandwiel verander je niks aan,
alleen jouw Achtertandwiel (ATW ). Vervang dit bij voorkeur wel in zijn geheel , VTW ATW en nieuwe ketting.
Om mee te beginnen als je nog met een snorkop rijdt kan je een ATW 28 nemen , zo behoud je nog een beetje optrekkracht.
De ontsteking op bromstand zetten ( kijk maar bij Opvoeren in de WIKI )
Het begrenzerbusje uit de spruitstuk verwijderen .
14/12 carb monteren en afstellen met de juiste sproeier. ( je hebt nu een 14/9 carb. )
En zo kan je het stap voor stap zo gek maken als je zelf wilt.
succes