uit welk jaar komt de tomos ? 2003?
Is het een snor of een brommer? snor
wanneer ontstond het probleem? recent
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? veel, complete revisie.
Wat is het probleem? bus van de schommelas wil er niet uit.
Hey,
Ik ben nu al een tijd aan t vechten met de schommelas van mijn tomos flexer en tot nu toe wint hij het van me.

Ik heb een nieuw setje liggen van de tomoshop en die bestaat uit een nieuwe bout, 1 lange bus die over de bout gaat en 2 korte busjes die weer om die lange bus passen.
In mn frame hetzelfde voor zover ik het nu kan zien.
Dus het frame met daarin de 2 korte busjes en daarin de lange bus en daarin de bout.
Denk ik dus, want ik kan die 2 korte busjes dus aleen maar van de kopse kant zien zitten omdat nu die lange bus er nog in zit.
Ik heb de bout eruit en nu wil ik dus die eerste lange bus eruit krijgen maar dat lukt dus niet.
Ik heb ook de wiki e.d. gelezen maar daar wordt helemaal niet verwezen naar die enkele lange bus maar alleen maar die 2 korte busjes, dus daar kwam ik ook niet echt verder mee.
Of ze bedoelen met schommelas de lange bus in plaats van de bout en interpreteer ik de text verkeerd.
Wat ik geprobeerd heb is zachtjes tikken, iets harder tikken, meppen, rammen en heel hard rammen.
Toen heel veel kruipolie en weer tikken, meppen en rammen....... geen beweging in te krijgen.
Toen warmstoken, nog meer olie en weer tikken, meppen en rammen...... niets.

Een soort trekker gefabriceerd van een stuk m10 draadeind, wat moertjes ringen en busjes maar dat werd ook niets, draai gewoon het draadeind kapot en die bus blijft lekker zitten waar hij zit.
Minder prettig zeg maar.

Ik weet zelf niet meer wat ik nog kan proberen, behalve eventueel naar een garage gaan en hem onder de pers leggen.
Hebben jullie nog tips ?
En klopt het ook dat er dus tomosjes zijn die 2 bussen plus die enkele lange bus hebben ipv. alleen die 2 busjes waar ze het in die wiki over hebben?
( Of ik heb iets aparts, óf die wiki moet ietsjes aangepast worden misschien? )
Ik hoor het graag.
gr. erik.