Door een grotere tandwiel te plaatsen zal hij inderdaad sneller optrekken. Je zult dan wel wat inleveren op de topsnelheid.
Wat je ook kan doen is een andere cilinderkop plaatsen, een hoge druk kop of een afgeflakte kop. Een grotere carburateur met een groter spruitstuk is ook mogelijk.
Je zegt dat je een brom versie hebt, is dat niet atw 22? dan zou je eventueel atw 26 er op kunnen zetten. maar als de brommer dan voor de rest volledig origineel is, zal de top van 45 wel zaken naar ongeveer 40..
afvlakken hoe ik het deed:
met een tegel en een stuk fijn schuurpapier. en dan de kop heen en weer eroverheen schuren.
let wel op dat je het aan alle kanten gelijk afschuurt, draai de kop dus regelmatig om
Zie ik nou goed dat jij nog een oud ei-cilindertje hebt afgevlakt?
Heb mijn ei-cilindertje pas vervangen door een Airsal. Wat een verschil kwa trekkracht!
Je hebt trouwens PRECIES dezelfde soort Tomos als mijn! Alleen die van mij is Zwart
Weet je toevallig welk model en type het is? En uit welk jaar ze komen...
Aan de cilinder kun je niet zien welk type tomos je hebt.
tomos heeft in al zijn jaren van bestaan 2 type motoren gemaakt. en veel meer modellen dan dat.
Maar kan volgensmij wel zeggen dat deze cilinder al in minstens 15jaar nietmeer gebruikt wordt.
De pen van de zuiger is bij de nieuwe cilinder 12mm en in jou geval 10mm.
Verder past een 65cc niet omdat hij niet in ver bak past hiervoor moet je de bak uitfrezen.
Een 65cc Airsal past gewoon zonder probleem hoor Het enigste wat ik hoefde te doen was de lager van de Krukas vervangen voor een pen12....En heb precies dezelfde Tomos als biersmurf...
Ik moet er wel even bij zeggen, dat die van mij een 2 Speed is
er zijn 2 type 1-speed blok het oude met de a3 carter en de nieuwe met a35 of a55 carter en daar passen die cilinders wel op net als bij biersmurf passen die cilinders ook en is ook gwn pen 12
tomos S25 loopt over de 50
tomos A3/S25 liep ook 50 is nu een test frame voor me gerepareerde blokken
tomos qautro brom zit 70cc met 16mm snelheid 75 en heeft waterkoeling!
project: viewtopic.php?f=68&t=18117