Die is keurig koffie-met-melk.En wat is de kleur van de bougie dan als je dat inhouden hebt?
De bougie zit er net een maandje in. Het verschijnsel doet zich alleen voor op het moment dat de snorfiets boven een bepaalde snelheid komt, dus bergopwaarts of met tegenwind (waardoor íe minder hard gaat) is het probleem er niet. Als ik een lang stuk volgas rij (zeker met wind mee), is het probleem er eigenlijk permanent. Je rijdt vol gas, dan voel je dat íe langzaamaan steeds harder gaat, en dan valt íe plotseling terug in toeren, maar begint vrijwel meteen daarna weer op te lopen.Ik vermoed 5 oorzaken:
- Bougie leeftijd (hoeveel km is hier mee gereden na de laatste vervanging). Een versleten bougie kan slechtere prestaties geven.
- Maakt de bougiekabel nog wel goed contact met resp. cdi/ bougiedop (oxidatie of weggebrand koper/aansluiting dop/cdi)
- Vuil in carburateur waardoor sproeier even verstopt raakt. Door vibraties uit de motor komt het vuil weer uit de sproeier.
- Tekort aan brandstof in vlotterkamer (verstopte filters/ kraantje) waardoor het brandstofniveau zodanig laag wordt dat de motor onvoldoende brandbaar mengsel kan krijgen. Als het toerental zakt, komt er net weer genoeg benzine in de carburateur waardoor het "lijkt" dat de motor weer goed gaat lopen. Dit kan zolang doorgaan met als gevolg een harder-zachter-harder gevoel als ik de klacht zo mag omschrijven. Hoe lang doet het inhouden zich voor totdat de motor weer "normaal" oppakt?
Verder zou ik graag wilen weten onder welke omstandigheden er wordt gereden (lange ritten, langere tijd volgas, korte stadsritjes, etc.) en wanneer het laatste keer onderhoud is gepleegd, zodat ik de conditie van zuiger/ -veren en cilinder kan inschatten. De snor is inmiddels 2 jaar oud en er kan wat slijtage optreden in genoemde onderdelen waardoor de prestaties kunnen afnemen (dit als antwoord op je schrijven dat er diverse onderdelen zijn vervangen of weggelaten)
Ik tank gewoon bij de pomp. Meestal een van de 2 Shell-stations hier in de buurt, of de BP.welke verhouding meng je?
Ja hoortoch wel brommix he
Maar omdat ik tegelijkertijd de sproeier verkleind heb naar 49 zou het toch weer in balans moeten zijn? En toen ik 'm nieuw kocht had ie ook een begrensd filter en sproeier 49, en toen had ik dit probleem niet! Bovendien blijft de bougie onveranderd koffiebruin.Ik kan wel verklaren waarom er wat extra witte rook uit je uitlaat komt. maar omdat je ook al denkt aan een lekkende keerring moet het wel veel witte rook zijn.
Als je het tuitje erin doet krijgt hij minder lucht en verbrand dus in verhouding meer benzine en olie waardoor hij extra rookt.
Ik heb een tijdje met een standaardsnel uitlaat gereden, maar het nadeel was dat ik heel veel trekkracht inleverde. De top ging wel omhoog, maar met flinke tegenwind ging hij langzamer dan met de originele uitlaat.Gooi er anders een standaard sneluitlaat onder, deze raakt minder snel verstopt omdat er geen kat inzit.
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten