Mijn vriendin heeft een tomos revival waarvan het blok compleet vast is gelopen na een crash.
Dit blok was een snor a52 met electra start en olie pompje.
Ik wou deze brommer voor haar maken dus heb een ander blok gezocht maat kon niet zo 123 dit blok vinden.
Toen heb ik van iemand een blok gekocht (hij zei dat het een a52 was) en deze mee genomen.
Vandaag zijn we er mee bezig geweest en kwamen we er achter dat het niet hetzelfde blok was. Echter waren de ophang punten en de ketting tandwiel hetzelfde dus waarom niet

Nou zit ik alleen met een paar vraagjes:
De oliepomp kan niet op dit blok omdat er geen bevestigings mogelijkheid op zit maar is het mogelijk om een oliepomp buiten te bevestigen en en deze met electra te laten werken?
De chrome buis uit de kop kunnen we vervangen voor de geen met het olie schroef gat.
Uit het oude blok komen 3 draadjes:
1 bobine
1 dc
1 ac
(Als ik het goed heb)
Maar het nieuwe blok heeft maar 2 draden en dus vroeg ik me af of dat ac of dc is.
Maar mijn vraag is waarvoor zit er ac op de brommer en waarom dc.
Kan ik dc laten vervallen als er geen accu meer in zit of zit er meer op gelijkspanning?
En als ik ze nou allebei nodig heb, moet ik dan met een gelijkrichter gaan werken om de accu op te laten?
Verder hebben we vrij weinig gedaan aan de brommer alleen het blok dus de rest is nog in tact en orgineel.