Berichtdoor MrMike » 24 okt 2012 11:19
Lijkt mij niet de sproeier. Als hij eerst goed (redelijk) liep en toen steeds slechter.
Als het de sproeier zou zijn dan zou het altijd al een probleem geweest moesten zijn.
Maar natte bougie betekend inderdaad teveel benzine of geen verbranding.
Zorg eerst eens dat hij zeker niet verzuipt. Bougie eruit, goed schoonmaken. Controleren of die goed vonkt en dat de contact puntjes niet te ver uit elkaar staan.
Laat de cilinder een poosje staan zonder bougie erin, paar keer kickstarten om alle dampen eruit te halen.
Benzine kraan dicht zetten. Luchtfilter eraf halen.
Dan proberen te starten. Als ie dan wil lopen rustig gas geven of beter even geen gas als ie blijft lopen. Kan beter een paar keer afslaan dan dat je gas geeft en hij meteen weer nat wordt.
Wat het probleem is kan ik zo niet zeggen, het kan zijn dat vlotter blijft hangen en er teveel benzine de carborateur in komt. Heb je hem goed schoongemaakt en correct in elkaar gezet?
Uitlaat kan een probleem zijn, zonder uitlaat starten is heel lastig. Dus als je hem dan niet aan de praat krijgt wil niet zeggen dat het oorspronkelijke probleem niet in de uitlaat kan zitten. Blaas er eens door kijk of hij voldoende doorlaat (pas op voor zwarte mond)
Ik hoop niet dat er een kering lek is, is iets lastiger. (maar niet echt duur)
Als hij zonder filter en met dichte benzinekraan blijft lopen, dan uitproberen wanneer het probleem begint.
Rook uit je uitlaat zegt in het begin nog niet veel, als hij koud is en/of wat verzopen is, dan rookt het altijd meer. Pas als hij op tempratuur is, en hij blijft dan overdreven roken kun je hier iets aan afleiden.
Succes
Mike
"Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt, je wordt oud omdat je stopt met spelen."
"Netheid is voor de domme, een Genie beheerst de Chaos."