Welke Tomos model heb je? A35 blok
Wat is het bouwjaar? niet relevant
Sinds wanneer speelt dit probleem? al een tijdje
Wat is het probleem? vonkt niet
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Zelf niet. Alleen carburateur schoongemaakt en een nieuw filtertje maar toen speelde het probleem al.
Het probleem dus:
Mijn ouders zagen mijn tomos en vonden het eigenlijk wel een handig ding. Alleen de mijne durven ze niet (meer) op te rijden vanwege sportstuurtje etc.
Nu hadden ze dus al een tijd geleden een andere snor tomos gekocht. Lekker 2speed bromblokje eronder dus reed lekker door.
Eenmaal thuis aangekomen dat ding gestalt en niet veel meer op gereden. Hooguit 15km.
Ding stond in de regen, en na een tijdje de brommer willen pakken en zo'n 800m van huis stil gevallen en niet meer aan te krijgen.
Dachten dat het een vuile carburateur was dus net even schoon gemaakt. Zat inderdaad een druppeltje water in maar verder niets.
Dus verder gaan kijken:
Bougie ligt het niet aan. Met een werkende bougie uit mijn eigen tomos nog steeds geen vonk dus ik denk dat het de ontsteking en/of bobine is, Maar hoe kan ik deze doormeten?
Welke waarden moet ik daarvoor hebben?
Iemand enig idee? Anders word het een duur grapje. Weg brengen is geen optie vanwege de kosten en ik ben er zeker van dat het 1 van deze 2 is, of dat ze het zelfs beide zijn.