Welke Tomos model heb je? Flexer
Wat is het bouwjaar? 2001
Sinds wanneer speelt dit probleem? nu
Wat is het probleem? overbrenging slipt door
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? nee
Na een ritje met vriendin achterop greep de tomos niet meer aan. Blokje loopt perfect maar grijpt de versnelling niet meer aan.
Blokje opengemaakt en zag dat de vraagtekenveer kapot was. Die vervangen, alles weer in elkaar gezet enzo en testritje gemaakt. Ging weer perfect. Daarna wou ik ergens naar toe en was die na 100 meter weer stuk. Ik weer blok opengehaald en zag dat alles nog heel was.
Daarna naar de overbrenging gaan kijken en kwam er achter dat met de minste weerstand de overbrenging begon door te slippen. Als het koppelingshuis er niet opzit dan loopt de vertanding gewoon rond. Als je die er weer op doet dan slipt die door.
Daarna gekeken naar het tandwiel dat je binnen in het blok ziet zitten. Als je het wiel draait, draait dat tandwiel rond. Maar als je je vinger tegen het tandwiel aan duwt tijdens het ronddraaien dan stopt die al en voel je hem doorslippen en een beetje tikken/stuiteren.
kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen of waar ik de oorzaak dan kan vinden? Kan het ook aan mijn tandwiel van de ketting liggen?
filmpje van het doorslippen:
http://www.youtube.com/watch?v=zHIwNMUJtp8